Paard verkopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lokii

Paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:00

Lieve bokkers,
Ik heb besloten mijn paard te willen verkopen.. na jaren heel veel te proberen is het plezier verdwenen, de zorgen vergroot en de kosten ook. Het weegt simpelweg niet meer tegen elkaar op. Ook denk ik dat mijn paard meer plezier heeft bij iemand die leuke dingen met hem kan doen.

Door het veel proberen (lees mijn andere topics) en veel verhuizingen is hij wat minder braaf onder het zadel. Hij is al die tijd groen geweest en gebleven omdat ik dat zelf ook ben en hem hierbij niet heb kunnen helpen. Nu heb ik een fijne vrouw die voor mij (natuurlijk tegen betaling) mijn paard kan rijden en hem wat meer kan trainen.

Ik ben opzoek naar een 5 sterrenhuis voor hem en hij is met grondwerk en aan de hand ontzettend braaf dus echt alleen onder het zadel niet.

Is het slim om hem nu al te koop aan te bieden voor mensen die ervaring hebben en hem zelf kunnen helpen? Of juist om hem goed door te laten rijden door deze mevrouw?

Hij is echt niet de makkelijkste onder het zadel en zou dit ook nooit worden als je geen ervaring hebt. Dus een kinderpaard wordt het nooit.

Iemand tips en advies?

Gombal

Re: Paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:05

Voor de kansen van het paard zou ik hem eerst even door deze mevrouw wat laten door rijden.
Mensen willen toch in de meeste gevallen fatsoenlijk kunnen proberen en rijden .
Voor het paard ws ook prettig als er weer wat basis op zit , voor dat er wisselende mensen komen proberen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Ik zou het paard ook even laten doorrijden en dan pas te koop zetten. Dan krijgen potentiële kopers ook een beter beeld van het paard tijdens het proefrijden.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:47

Het karakter van een paard blijft zijn karakter, of hij nu 3 of 30 is, of hij nou volop in training is of niet. Aangezien dat je die mevrouw moet betalen, zou ik niet te lang wachten met hem te adverteren, gewoon erbij aangeven dat het geen beginnerspaard is o.i.d.?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

Het is een Franse Draver toch? Ik stuur je PB!

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:11

Hij is nooit goed doorgereden. Omdat hij veel problemen heeft met zijn balans (het gaat om een Franse draver) gaat het rijden niet goed en komt hij met draven al enorm in opstand. Dus voorrijden en proefrijden is dan wel een grote uitdaging

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

Zakelijk gezien, een Draver gaat nooit de kosten opleveren die je kwijt bent aan training. Maar als dat geen probleem is dan is het voor het paard wel fijn als hij even goed doorgereden en getraind wordt eerst.

Anders zou ik hem verkopen als projectpaard met het eerlijke verhaal en zonder voorrijden.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:08

Ik geef enorm veel om dit paard. Ik wil ook echt mijn best doen om hem een fijn huisje te geven. Dit mag echt wel wat kosten maar moet wel binnen budget blijven. Dat ik er minder voor krijg als dat ik erin steek maakt mij eigenlijk niet veel uit.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:49

Ik heb een paar jaar geleden zo'n soort paard verkocht. Dat was wel een KWPN-er met goede beweging. Maar zo onberekenbaar dat ik er niet meer op durfde.

Die heb ik door mijn trainer laten verkopen. Met het eerlijke verhaal en geen optie op retour. Verkocht=verkocht.
Stond er ook duidelijk bij in de advertentie.

Hij heeft heel zorgvuldig alleen mensen laten komen die aantoonbaar met een dergelijk paard uit de voeten konden.

Het heeft mij een klein kapitaal gekost. Maar het paard heeft een top huisje en ruiter gevonden.

Dus ik zou hem te koop laten aanbieden via de vrouw waar het paard nu staat. Met een eerlijk verhaal en geen recht op retour.
En een passende (lage) prijs.
Zij kan het paard dan eventueel ook voorrijden voor een koper.

Iedere week of maand die je het paard nog hebt kost die nog geld.
Dus nu je besloten hebt tot verkoop dat dan ook maar zo snel mogelijk doen.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:07

Roodvos schreef:
Ik heb een paar jaar geleden zo'n soort paard verkocht. Dat was wel een KWPN-er met goede beweging. Maar zo onberekenbaar dat ik er niet meer op durfde.

Die heb ik door mijn trainer laten verkopen. Met het eerlijke verhaal en geen optie op retour. Verkocht=verkocht.
Stond er ook duidelijk bij in de advertentie.

Hij heeft heel zorgvuldig alleen mensen laten komen die aantoonbaar met een dergelijk paard uit de voeten konden.

Het heeft mij een klein kapitaal gekost. Maar het paard heeft een top huisje en ruiter gevonden.

Dus ik zou hem te koop laten aanbieden via de vrouw waar het paard nu staat. Met een eerlijk verhaal en geen recht op retour.
En een passende (lage) prijs.
Zij kan het paard dan eventueel ook voorrijden voor een koper.

Iedere week of maand die je het paard nog hebt kost die nog geld.
Dus nu je besloten hebt tot verkoop dat dan ook maar zo snel mogelijk doen.

Super bedankt voor de tip. Mijn paard staat nu op pension en de mevrouw die hem kan rijden moet elke keer op een neer komen. Financieel is het haalbaar om haar 2x per week te laten komen voor 2 maanden lang. Zelf zou ik het grondwerk wel kunnen oppakken omdat dit super goed gaat. Het rijden kan ik zelf niet oppakken en wil ik ook niet meer.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Is hij al gekeurd geweest?
En dan ook rug en hals op de foto?

Want je kunt er wel veel tijd en geld in steken, maar als hij niet gezond is, is iedere euro zonde van je geld......

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:54

Sky_As schreef:
Is hij al gekeurd geweest?
En dan ook rug en hals op de foto?

Want je kunt er wel veel tijd en geld in steken, maar als hij niet gezond is, is iedere euro zonde van je geld......

Hij is klinisch gekeurd toen ik hem had gekocht. Verder ook nagekeken maar nooit op de foto gezet omdat de fysio en zadelpasser niks geks hebben kunnen vinden. Ook heb ik er een instructrice bij gehad die er zo op weg reed. Dus lijkt me niet dat er iets ernstigs is. De vrouw die hem door wil rijden lukt het ook heel goed. Het ligt denk ik echt aan mij als ruiter. Doordat ik toch zolang geprobeerd heb sluit hij zich met elke ruiter nu af. Hier moet je even doorheen en dan komt het vast snel goed. Maar dit kan natuurlijk een issue zijn met het proefrijden en voorrijden…

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Franse draver? of toch Thoroughbred (Engelse Volbloed) Er worden meer paarden als Franse draver verkocht terwijl het toch echt een Engels Volbloed is die heeft gegaloppeerd en niet voor een sulki heeft gestaan.
Ik heb ook een Franse gefokte Engels Volbloed gehad, was toch echt een horde racer. Die was al omgeschoold toen ik hem kocht en was echt een heel fijn paard onder het zadel. Je moest wel met een zachte hand rijden en hals op lengte, dan liep hij heerlijk over zijn rug, ook in galop.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:27

Desi_2409 schreef:
Franse draver? of toch Thoroughbred (Engelse Volbloed) Er worden meer paarden als Franse draver verkocht terwijl het toch echt een Engels Volbloed is die heeft gegaloppeerd en niet voor een sulki heeft gestaan.
Ik heb ook een Franse gefokte Engels Volbloed gehad, was toch echt een horde racer. Die was al omgeschoold toen ik hem kocht en was echt een heel fijn paard onder het zadel. Je moest wel met een zachte hand rijden en hals op lengte, dan liep hij heerlijk over zijn rug, ook in galop.

100% een Franse draver :)