Verzekering gedoe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbly

Verzekering gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 14:36

Phoe… ik moet er toch wat over ratelen.

Een paar weken geleden heb ik een paard volledig laten keuren en de foto’s naar de verzekering gestuurd voor volledige dekking. De dierenarts had het paard goedgekeurd voor sport.
Maar de verzekering struikelde over enkele wervels die wat dicht op elkaar zaten en een chip die niet in de weg zat. Terwijl een andere DA voor de second opinion het geen probleem vond.

Maar ze wilde hem dus niet verzekeren op kreupelheid…

Prima, afgekeurd dus.

Paard late staan en met de handelaar besproken. Echt een schat. Die stond open om verder mee te kijken en volgende keuringskosten op zich te nemen.

Volgend paard gevonden, goede match. Ik was bij de keuring. Paard helemaal mooi op de foto’s. Helemaal top!

Verzekering belt met hun oordeel: ja hij heeft m’n ijzers nog om op de foto, dus we kunnen wel verzekeren maar dat gebied wordt uitgezonderd tot er nieuwe foto’s zijn.

Ughhhhh…..

Ik word helemaal gek om verzekeringen.

Iemand anders ook zulke scenario’s gehad?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 14:43

ED --> VMR

Captain

Re: Verzekering gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 14:56

Daarom hier geen verzekering, ik bepaal over mijn paard, geen verzekeraar.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:03

ik heb in mijn leven met paarden 1 x een paard verzekerd, en daarna nooit meer, het was 1 drama, bewijzen neerleggen ,jezelf verdedigen, wat wel en niet gedaan mag worden en wat binnen de factuur wel en niet vergoed werd,en welke behandelingen wel en niet mochten. ik heb er veel stress van ondervonden.( en toen waren ze nog niet zo lastig met het aan nemen voor de verzekering)
wij hebben/ hadden gewoon een potje ""onvoorzien" waar we iedere maand 25 euro bij deden. uiteindelijk in de 20 jaar eigen paarden ( soms 2/3 tegelijk) nog nooit tot de bodem van dat potje gezeten. Succes met je keuze

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:20

Dit is de reden dat ik ook niet meer verzeker. Heb het 1 keer gedaan en man wat een getouwtrek.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:23

Om dit te voorkomen heb ik een dierenarts gekozen die op de erkende keuringsartsenlijst stond bij de verzekeraar. 0 gedoe en netjes alles verzekerd (bij Equipe). Misschien helpt dat nog?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:31

MerelV schreef:
Om dit te voorkomen heb ik een dierenarts gekozen die op de erkende keuringsartsenlijst stond bij de verzekeraar. 0 gedoe en netjes alles verzekerd (bij Equipe). Misschien helpt dat nog?

Same.
Wn ijzers nog om bij de foto vind ik meer een fout van de DA dan dat de verzekeraar moeilijk doet eigenlijk.
Je kan daardoor best wat zaken missen op de foto.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

Ik heb nu net een 2,5 jarige fjord. Maar die ga ik ook niet verzekeren. Echt een gedoe. Ik maak graag zelf beslissingen. Mijn vorige paard kreeg ik toen hij 19 was en kon dus niet meer in de verzekering.

Mijn eerdere eigen paarden ook nooit verzekerd.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:47

Alleen mijn oudste paard zit nog in de verzekering en daar is ze ingegaan 19 jaar geleden. Dus dat laten we maar zo.
Met de andere paarden geen verzekering. De voorwaarden zijn nu zo streng soms en ongrijpbaar en ik heb geen zin om te gaan vechten met een verzekeraar terwijl mijn paard half dood aan het gaan is of helemaal dood gaat/is om nog geld te gaan krijgen.
Dan zelf maar gewoon een potje maken voor onvoorziene uitgaven. Wel kan ik gelukkig altijd terug vallen op mijn ouders, mocht er teveel pech opstapelen ineens, dan willen zij me het geld wel lenen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

Ik verzeker ook al jaren niets meer. Heb een aparte spaarrekening voor onvoorziene kosten, dat geeft me meer rust.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:59

Wij hebben al 35 jaar paarden en ook nog nooit een verzekering gehad. Potje voor onvoorziene uitgaven en het duurste wat ons in die jaren is geweest kostte 2000 euro.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Mijn eerste paard kocht ik 20 jaar geleden en die zat in de verzekering dus dat had ik zo een paar jaar gelaten. Totdat ik eens goed de voorwaarden ging lezen en de uitsluitingen bestudeerde. Dat waren er veel op buik en benen. En wat mankeert een paard het meest?
Ik betaal wel gewoon de kosten en ben graag degene die de beslissingen neemt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:54

Kijk eerst eens wat er allemaal uitgesloten wordt en ook of zij het paard willen "overnemen" als hij arbeidsongeschikt is geworden en je wilt dat er uitgekeerd wordt, want dan is het paard van hen en kunnen ze ermee doen wat ze willen, en dat zal dan zijn waar ze nog het meeste geld mee beuren. Soms is er wel een "terugkoopregeling" mogelijk . Ik heb de mijnen nooit verzekerd want ik wil zelf de regie houden. Door goede DA's ook nooit in de (financiele) problemen gekomen. (Geen onnodige behandelingen die toch niet in het belang van het paard zijn). Wel vermoed ik dat er tegenwoordig voor dieren veel meer mogelijkheden zijn om nog te behandelen dan "vroeger" en dat de kosten daardoor ook erg kunnen oplopen; hoe verzekeringen daarmee omgaan weet ik niet. Vanuit de hondenwereld hoor ik ook dat je beter een eigen potje kunt reserveren voor je dier.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

Ongeacht of je je paard verzekerd of niet heb je ALTIJD zelf de regie over je paard en wat je wilt behandelen. Het enige is dat je dan vaak geen aanspraak kunt maken op een uitkering van je verzekering. Maar paard is jouw eigendom dus je beslist nog altijd zelf.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:01

Ik heb mijn paard verzekerd bij Equipe Paardenverzekeringen met ziektekostendekking. Als je keurt bij een erkende keuringsarts die zij op hun lijst (https://equipepaarden.nl/wp-content/upl ... jalXH9xaA8) hebben staan worden ze direct geaccepteerd. Ik vind het tot dusver een prettige verzekering.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:19

Zoals eerder geschreven kan ik maar een advies geven, gebruik een erkende paardenkeuringsarts. Hun advies wordt zonder gedoe overgenomen door de meeste verzekeraars

En ijzers om laten is echt een dikke nee, ik zou daar zelf niet akkoord mee gaan, ze kunnen daar dingen mee verdoezelen. Altijd ijzers af. Maar een erkend keuringsarts zal dit sowieso doen.

Als laatste, kies zelf de keuringsarts uit.