Verzekering gedoe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbly

Verzekering gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:36

Phoe… ik moet er toch wat over ratelen.

Een paar weken geleden heb ik een paard volledig laten keuren en de foto’s naar de verzekering gestuurd voor volledige dekking. De dierenarts had het paard goedgekeurd voor sport.
Maar de verzekering struikelde over enkele wervels die wat dicht op elkaar zaten en een chip die niet in de weg zat. Terwijl een andere DA voor de second opinion het geen probleem vond.

Maar ze wilde hem dus niet verzekeren op kreupelheid…

Prima, afgekeurd dus.

Paard late staan en met de handelaar besproken. Echt een schat. Die stond open om verder mee te kijken en volgende keuringskosten op zich te nemen.

Volgend paard gevonden, goede match. Ik was bij de keuring. Paard helemaal mooi op de foto’s. Helemaal top!

Verzekering belt met hun oordeel: ja hij heeft m’n ijzers nog om op de foto, dus we kunnen wel verzekeren maar dat gebied wordt uitgezonderd tot er nieuwe foto’s zijn.

Ughhhhh…..

Ik word helemaal gek om verzekeringen.

Iemand anders ook zulke scenario’s gehad?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:43

ED --> VMR

Captain

Re: Verzekering gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:56

Daarom hier geen verzekering, ik bepaal over mijn paard, geen verzekeraar.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:03

ik heb in mijn leven met paarden 1 x een paard verzekerd, en daarna nooit meer, het was 1 drama, bewijzen neerleggen ,jezelf verdedigen, wat wel en niet gedaan mag worden en wat binnen de factuur wel en niet vergoed werd,en welke behandelingen wel en niet mochten. ik heb er veel stress van ondervonden.( en toen waren ze nog niet zo lastig met het aan nemen voor de verzekering)
wij hebben/ hadden gewoon een potje ""onvoorzien" waar we iedere maand 25 euro bij deden. uiteindelijk in de 20 jaar eigen paarden ( soms 2/3 tegelijk) nog nooit tot de bodem van dat potje gezeten. Succes met je keuze

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:20

Dit is de reden dat ik ook niet meer verzeker. Heb het 1 keer gedaan en man wat een getouwtrek.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Om dit te voorkomen heb ik een dierenarts gekozen die op de erkende keuringsartsenlijst stond bij de verzekeraar. 0 gedoe en netjes alles verzekerd (bij Equipe). Misschien helpt dat nog?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

MerelV schreef:
Om dit te voorkomen heb ik een dierenarts gekozen die op de erkende keuringsartsenlijst stond bij de verzekeraar. 0 gedoe en netjes alles verzekerd (bij Equipe). Misschien helpt dat nog?

Same.
Wn ijzers nog om bij de foto vind ik meer een fout van de DA dan dat de verzekeraar moeilijk doet eigenlijk.
Je kan daardoor best wat zaken missen op de foto.