Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

We hebben ook een BMW-1 serie gehad (1.6), wat ook kon met een lichte trailer en een licht paard (E-pony), maar een grotere auto is wel prettiger. Voor een grotere auto heb je meestal wel een BE nodig.
mn hoofd tolt nu al, ik ga rustig even rondkijken Kabayo schreef:Een betrouwbare Volvo V70 met 3 ton op de teller kan nog prima jaren mee, niet duur en mag wel een trailer trekken
Wbt je wensenlijst , hangt er vanaf wat je wil. Of je BE rijbewijs hebt en een 1 of 2 paards trailer .
Maar voor 10.000 euro moet je makkelijk slagen voor een leuke auto
tot 3 ton nooit problemen gehad.ikke schreef:Kabayo schreef:Een betrouwbare Volvo V70 met 3 ton op de teller kan nog prima jaren mee, niet duur en mag wel een trailer trekken
Wbt je wensenlijst , hangt er vanaf wat je wil. Of je BE rijbewijs hebt en een 1 of 2 paards trailer .
Maar voor 10.000 euro moet je makkelijk slagen voor een leuke auto
Ja, die zijn er wel, maar dan moet je wel enig beeld hebben waar het over gaat. Ook een Volvo kun je kapot krijgen....
Daarnaast is V70 gewild, degelijk en ook nog eens geen goedkope auto om te rijden.
Hier al tien jaar zo'n slagschip voor de deur dus enig beeld heb ik daar wel bij.
Maar als je bereid bent om dat te betalen, doe het dan wel goed en ga voor een versie met Diesel of als dat te duur is, ga voor de 2521cc 5-pitter (met AWD?) en NIET voor de 2435 5-cilinder! De 6-pitters die later nog even gemaakt zijn, heb ik minder beeld bij.
Die 2.5 is maar tot 2011 gemaakt, dus jong zijn ze in ieder geval niet.
Wat er nu op gaspedaal.nl staat: https://www.gaspedaal.nl/volvo/v70/benz ... 0&srt=pr-a
Kabayo schreef:Mee eens hoor. En vooral geen automaat kopen. Die zijn niet zo best
Ik had een turbo-loze 2435 170pk S60 uit 2002 voor de deur. Die had ik nooit moeten verkopen. Wat een auto, reed er zo mee weg. Zelfs met 2 dikke paarden in de trailer (oké oke dat mocht niet) maar hij deed het zo
Ook nooit problemen gehad met die auto
Ditzelfde blok mét turbo wordt niet als betrouwbaar bestempeld
We hebben nu een 2401cc diesel v70. Die doet het ook best. Mijn vader heeft een XC70 uit 2012 met 6 cilinders. Ook een fijne auto. Qua hoe duur ze zijn vond ik de wegenbelasting voor de S60 wel prima te doen (80,- pm)