Westernlaarzen te strak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reeltje_5

Westernlaarzen te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:17

Ik heb ariat westernlaarzen besteld. Dit is mijn eerste paar dus qua pasvorm weet ik niet goed hoe ik moet kijken. Ik begreep wel dat ze strak moeten zitten in het begin.

Ik heb maat 37,5 en 37.
37,5 zit lekker, niet echt strak. Mijn hiel komt met lopen helaas wel best omhoog wat niet fijn is.
37 zit vrij strak. Niet erg als het nog wat uitloopt. Hiel komt niet ver omhoog, dus dat is goed. Echter zit er een drukpunt boven op mijn wreef (zie foto) waar het ook echt pijnlijk is. Na het uittrekken van de laars en sok zie je ook echt een rode drukpunt op mijn huid.

Nu weet ik niet goed wat ik moet kiezen. De dame van de winkel geeft aan dan 37,5 te proberen met een zooltje erin en dat het wel strak moet zitten maar geen pijn mag doen. Een vriendin van me zegt dat het bij haar ook zo was, dat het even afzien is in het begin, maar ze nu echt als gegoten zitten, en adviseert dus de 37.

Ik ben dus erg benieuwd hoe de laarzen bij jullie in eerste instantie zaten en hoe ze na het inlopen zitten.

Afbeelding

Afbeelding

germie

Re: Westernlaarzen te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Ik zou 37 nemen en dan oprekken bij de wreef, je kunt daar van die blokken voor kopen, ongeveer 15 euro bij Temu. Dat werkt goed.

Bonitas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Heb toevallig ook net nieuwe westernlaarzen gekocht. 1 maat kleiner dan ik normaal heb en moet ze even inlopen zonder zooltje was het advies

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:47

De schoenmaker kan je schoenen oprekken op dat soort punten. Daar zou ik langs gaan. In elk geval niet de te grote kiezen. Daar krijg je spijt van

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

Het punt waar je aanwijst, heeft een stiksel. Een stiksel rekt lang niet zoveel mee als op een punt waar alleen leer is...
Ik zou voor 37,5 gaan met een zooltje.
Het is echt niet oké als je zo'n drukpunt hebt bij het passen.

Het zijn wel hele gave laarzen!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Is leer toch? Anders een natte prop kranten in de laars proppen voor een nachtje, dan rekken ze wat op.
Als ze na uitlopen te groot zijn ga je schuiven en glijden in je laars, dat is ook niks.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

Ik zou helemaal gek worden van zo strak...... maar ik hou dus ook niet van strakke laarzen, beetje persoonlijke voorkeur ook.
Ik zou iig de 37,5 gaan passen met zooltje

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Mijn westernlaarzen waren ook vrij stug en net iets te krap op sommige plekken. Ik heb er een houten schoen 'shaper' voor gekocht, eentje die je kan instellen en met zware veren, zodat die de schoen wat in vorm houdt en uitrekt. Deze heb ik: https://s.click.aliexpress.com/e/_c377dn27
Dit werkt voor mij perfect.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

Mijn westernlaarzen zaten op de wreef van mijn voet ook te strak. Tot bloedens toe de eerste 3 weken dat ik ze had. Maar dat rekt dus wel iets. Heb er nu helemaal geen last meer van.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

Mijne zaten gelijk als gegoten. Hiel mag niet omhoog komen maar wreef mag ook niet zo strak zitten ik zou voor een model/merk gaan dat beter bij jouw voet past.