Outdoorlaarzen met koele/luchtige voering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Outdoorlaarzen met koele/luchtige voering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-26 12:01

In de winter loop ik graag op outdoorlaarzen ivm alle blub, maar mijn voeten (en handen) hebben het snel warm. Vroeger kon ik altijd wel een paar outdoorlaarzen vinden met gewoon een soort leren binnenkant/zonder voering, dat was perfect. Tegenwoordig lukt me dat alleen niet meer. ;(

Wie weet een laars die wel in de buurt komt van wat ik zoek?
In de paardenwinkel is het aanbod niet zo groot en online word je weinig wijzer van de voering.

BarbaraNova

Re: Outdoorlaarzen met koele/luchtige voering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 12:51

ik ben fan van Ariat, die heb je in veel soorten en maten. Gebruik mijn westernlaarzen ook gewoon op stal en in de blub

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 12:59

Voor op stal en in de wei heb ik al jaren HKM allweather laarzen. Ze zijn wel wat lager, beetje als Uggs. Maar komt heel weinig voor dat ze niet hoog genoeg zijn om droog te blijven. Zijn wel goed waterdicht. Je hebt ze met verschillende voeringen met of zonder bont en in allerlei kleuren. En ze kosten bijna niks, nog geen € 40. Bestel ze meestal bij Agradi.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 13:05

Die HKM laarzen zijn juist heel warm vind ik. Ik ben een koukleum en heb er echt lekker warme voeten in.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 13:07

Katja schreef:
Die HKM laarzen zijn juist heel warm vind ik. Ik ben een koukleum en heb er echt lekker warme voeten in.

Heb je dan met of zonder bont? Ik heb een paar met bont en die zijn echt warm. Maar ik heb ook twee paar zonder bont en die draag ik als het wel nat is maar minder koud. En ook een paar dat ik schoon houd en in huis als pantoffels aan heb.

Maar ja, misschien zijn ze ook zonder bont te warm voor iemand die snel warme voeten heeft.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 13:18

Ik heb die zonder bont en die vind ik met dit weer echt warm genoeg.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 15:11

Met modellen paardenlaarzen zonder al te warme voering heb ik geen ervaring, maar ik draag met veel plezier werklaarzen van Sixton. Model Montana. Degene die ik draag hebben van dat mesh aan de binnenkant, Airplus variant. Ze bestaan ook met bont voering. Er zijn varianten die mega waterdicht zijn, volgens mij noemen ze die ”HDry”. Bijkomend voordeel zijn de veiligheidsneus en -zool, mijn tenen zijn al meermaals gered 8-).

Hoorde van de meiden op Terschelling bij een paardenbedrijf dat ze hier het hele jaar mee rondlopen zonder kapotte schoenen of natte tenen. Kunnen ook goed tegen modder. Maar wel iets anders dan een outdoorlaars. Ik rij er overigens ook mee.

Succes met jouw zoektocht!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 15:19

Ariat, eigenlijk in elk seizoen wel te dragen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

HAR --> VMR

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:45

Wij hebben op de zuidlaardermarkt werklaarzen gekocht. Die zijn ook bij de welkoop verkrijgbaar. Met stalen neus maar heerlijk voetbed en warm zonder bont erin.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Muckboots hebben een gewone voering waar ik toch altijd warme voeten in heb. Misschien iets voor jou?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:07

Ariat idd!

Hier de fatbaby’s.

Hebben geen voering en heb ook de winter versie en die heeft dan voering in het opstaande stuk, maar niet in het voet-gedeelte.