Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sevenofnine schreef:Op youtube volg ik voornamelijk Britse influencers met hun paardjes en ik merk op dat het lijkt dat er daar veel vaker een helm gedragen wordt dan wat ik in de Benelux zie. Het ziet ernaar uit dat ze daar al een helm opzetten bij het halen van een paard in de wei, borstelen, longeren en dus niet enkel wanneer er iemand gaat rijden. Meestal zijn dat dan ook zo'n dikke crosshelmen met een hatsilk over.
Ik wil dat nadoen... Niet omdat ik be-influenced ben, maar ik heb ondertussen wel al wat meegemaakt. Ik heb al hoeven rakelings voorbij iemands neus zien passeren, vriendinnen hebben al eens een stoot tegen hun hoofd gekregen. En voor mezelf, ik werk regelmatig met een paard met een kramppoot die bij het hoeven uitkrabben wel eens heeeel plotse, snelle uithalen kan doen. Helemaal onbedoeld, maar het gebeurde dus wel.
Nu zet ik vaker mijn helm op buiten het rijden, maar da's een redelijk goedkope cap en eigenlijk is die ver van comfortabel. Welk merk heeft nu echt comfortabele helmen die ik liefst kan gaan passen in een winkel in de Benelux? Vroeger had ik eens een Lamicell crosshelm die super comfortabel was, maar dat model of iets soortgelijk maken ze niet meer. Wat ik nu zie van dat merk lijkt me niet per se comfortabel. De Britten lopen meestal met Champion helmen rond, maar ik ken geen fysieke winkels waar ze die in stock hebben om te passen. Ik hoop ook dat ik niet naar een helm moet kijken van meer dan 500 euro.
Welke ruitersport winkels hebben dus een goed assortiment cross/comfortabele helmen te koop om te passen? Of raden jullie nog merken aan? Liefst goed voor een ovalen hoofd.
Zo'n prijzen kan ik niet uitgeven, helaas pindakaas.
vandaar mijn wantrouwen. Het Mips systeem ziet mij er wel fijn uit. Volgens mij had mijn oude Lami-cell ook iets in die aard. 
. Anders is in België Limburg, provincie Antwerpen & Vlaams Brabant best te doen.