Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elisa2 schreef:Mijn eerste gedachte is: pijn, pijn, pijn!
Ik zou de dierenarts weer bellen en niet op een kennis af gaan, instructeurs kunnen niet IN een paard kijken.
In welk gewricht was er iets gevonden en is de pony ooit gekeurd geweest? Is de hals op de foto geweest?

Maar dat is allemaal achterhaald, paarden denken niet zo.bubblesx schreef:juval schreef:gedragsveranderingen kunnen ook hormonaal zijn. Of misschien maagproblemen/zweer?
Ja dit is wel een van de weinige dingen die ik me nog kan bedenken. Hier is eerder naar gekeken maar dat is al weer een lange tijd geleden. Dus denk ik wel het eerste volgende om te proberen
Ponytante schreef:Ik zeg ook pijn.
Ook al kijken ze van alles na, niet alles is te zien / vinden. Ik had één met artrose in de nek, dat was na 6 maanden symptomen op de foto niet zichtbaar, na 12 maanden (uiteindelijk, want opluchting) wel. Zij werd ook gevaarlijk en onberekenbaar.
Overigens werd halverwege die 12 maanden maagzweren geconstateerd, maar dat bleek achteraf niet de reden maar een vervolg op de echte reden.
En idd, ook in deze waren er genoeg mensen die zeiden "verzet, zij heeft het aangeleerd dat ze dan niet hoeft te werken, aanpakken die hap ".Maar dat is allemaal achterhaald, paarden denken niet zo.
Wat Callippo zegt, eerste stap zou zijn met pijnstiller kijken of het verbetert.
bubblesx schreef:maar waarom gaat ze uit zichzelf galoperen en sneller rennen als het pijn doet? Soms zou ik echt willen dat ze konden praten
Ponytante schreef:Ik zeg ook pijn.
Ook al kijken ze van alles na, niet alles is te zien / vinden. Ik had één met artrose in de nek, dat was na 6 maanden symptomen op de foto niet zichtbaar, na 12 maanden (uiteindelijk, want opluchting) wel. Zij werd ook gevaarlijk en onberekenbaar.
Overigens werd halverwege die 12 maanden maagzweren geconstateerd, maar dat bleek achteraf niet de reden maar een vervolg op de echte reden.
En idd, ook in deze waren er genoeg mensen die zeiden "verzet, zij heeft het aangeleerd dat ze dan niet hoeft te werken, aanpakken die hap ".Maar dat is allemaal achterhaald, paarden denken niet zo.
Wat Callippo zegt, eerste stap zou zijn met pijnstiller kijken of het verbetert.

bubblesx schreef:Ponytante schreef:Ik zeg ook pijn.
Toch apart dat dat zolang kan duren om te zien helaas.
Ik ben zelf ook niet snel van het zeggen of geloven dat het verzet is, maar ik vind het bij haar soms moeilijk in te schatten omdat ze wel iedere keer tijdens het rijden lijkt te willen galopperen zonder dat ik het van haar vraag, maar als ik haar dat dan laat doen gooit ze haar kop herhalend totdat ik bijna een kopstoot krijg terwijl ik niks forceer. (Dit doet ze ook als iemand anders haar wilt rijden) Dan denk ik pijn, maar waarom gaat ze uit zichzelf galoperen en sneller rennen als het pijn doet? Soms zou ik echt willen dat ze konden praten
De pijnstillers proberen klinkt wel inderdaad als een goed idee.
Elisa2 schreef:Mijn eerste gedachte is: pijn, pijn, pijn!
Ik zou de dierenarts weer bellen en niet op een kennis af gaan, instructeurs kunnen niet IN een paard kijken.
In welk gewricht was er iets gevonden en is de pony ooit gekeurd geweest? Is de hals op de foto geweest?