Wollen Wedstrijdjasje verven ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Wollen Wedstrijdjasje verven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 19:08

Is dit mogelijk?
Gaat om dit Equetech WOLLEN jasje:
Afbeelding

50% Korting in de kleur Navy maar ik heb zwart nodig natuurlijk!

Iemand die hier ervaring me heeft en weet of het mogelijk is om het jasje meer zwart te krijgen ?

Of is het hopeloos. Internet zegt tegenstrijdige dingen haha!

Lienek

Re: Wollen Wedstrijdjasje verven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 07:31

Niemand ervaring of een idea?

Elisa2

Re: Wollen Wedstrijdjasje verven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 07:37

Ik zou het echt niet weten.. misschien weet iemand het die kleren maakt?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 07:53

Het is best lastig om wol te verven. Met name omdat zin jasje ws uit niet 100% wol bestaat en bewerkt is met iets waardoor verf meestal niet pakt. Ik zou er niet aan beginnen. Want je wilt representatief over komen op een wedstrijd en dit pakt ws vrij ‘ creatief’ uit.

Daarbij kan wol niet heet gewassen en moet je verven met een pan op het vuur zodat de wol geen wrijving krijgt, en wordt je binnen voering vlekkerig.

Al met al een duur experiment voor die 50 % korting.

Ruwe wol verven daarentegen is geweldig om te doen:) met planten kun je de mooiste kleuren krijgen. Maar dit is een heel ander verhaal:))

Ik verf mijn wollen kleding met bijv walnoot schillen, wat een prachtig bruin oplevert. Maar de kleding die maar minimaal bewerkt was pakte niet.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 08:00

Freya6 schreef:
Het is best lastig om wol te verven. Met name omdat zin jasje ws uit niet 100% wol bestaat en bewerkt is met iets waardoor verf meestal niet pakt. Ik zou er niet aan beginnen. Want je wilt representatief over komen op een wedstrijd en dit pakt ws vrij ‘ creatief’ uit.

Daarbij kan wol niet heet gewassen en moet je verven met een pan op het vuur zodat de wol geen wrijving krijgt, en wordt je binnen voering vlekkerig.

Al met al een duur experiment voor die 50 % korting.

Ruwe wol verven daarentegen is geweldig om te doen:) met planten kun je de mooiste kleuren krijgen. Maar dit is een heel ander verhaal:))

Dankjewel!

Balen en jammer dan toch maar de volle mep betalen!

Niet het risico waard! :)