Verzekering paardentrailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Notch

Verzekering paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 09:50

Goedemorgen,

Ik ga vandaag een splinternieuwe paardentrailer ophalen. Hebben jullie je paardentrailer verzekerd, en zoja waar?

Heb mijn oude trailer nooit verzekerd gehad (en daar spijt van gekregen na stormschade). Wil het dit keer daarom graag anders doen, zeker omdat dit om een wat serieuzer aankoopbedrag gaat.

Hoop dat iemand kan adviseren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:53

Achter de auto valt het onder de autoverzekering.
Ik heb bij Unive een aanhangerverzekering, kost me nog geen 50 euro per jaar en dan is diefstal ook gedekt, mits ik een goedgekeurd trailerslot er op heb zitten. Maar bedenk wel dat verzekeringen er niet voor jou zijn, maar alleen voor eigen gewin. Mijn ervaring met dat als je eens wat hebt (bijvoorbeeld WA als een ander per ongeluk wat van je kapot maakt) dat je altijd te weinig krijgt om iets goed te vervangen.

Mando

Re: Verzekering paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:54

Ik heb jaren mijn aanhanger verzekerd gehad bij centraal beheer voor 6 euro per maand.

Notch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 09:56

Ja daar heb je zeker een punt.
De trailer staat de komende periode nog op eigen terrein in het zicht, weliswaar beveiligd... Maar het duurt even voordat ik plek heb in onze loods en dan staat hij tot die tijd omringd door bomen.
Ik neem aan dat het niet onder 'inboedel' valt als hij op eigen terrein geparkeerd staat, mocht hij gejat worden bijv.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:57

Dat weet ik niet, ik heb mijn trailer nooit op eigen terrein gehad. Maar mijn zadels vallen wel onder inboedel, want ik moest een adres en waarde doorgeven waar ze dan lagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:22

germie schreef:
Achter de auto valt het onder de autoverzekering.
Ik heb bij Unive een aanhangerverzekering, kost me nog geen 50 euro per jaar en dan is diefstal ook gedekt, mits ik een goedgekeurd trailerslot er op heb zitten. Maar bedenk wel dat verzekeringen er niet voor jou zijn, maar alleen voor eigen gewin. Mijn ervaring met dat als je eens wat hebt (bijvoorbeeld WA als een ander per ongeluk wat van je kapot maakt) dat je altijd te weinig krijgt om iets goed te vervangen.

Kijk hiermee uit want bij ons viel het niet onder de autoverzekering. Paard sloopte de trailer en er werd niks vergoed. Uit geen enkele verzekering. Daarvoor hadden we dus een aanhangerverzekering moeten hebben.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:42

Mijn trailer is inmiddels afgeschreven dus uit de verzekering gehaald maar na aanschaf wel verzekerd. Gewoon toegevoegd aan mijn andere verzekeringen (auto, inboedel etc). Alleen nooit gebruik van hoeven maken dus ik weet niet hoe het zou zijn gegaan met uitkeren bij schade. Gewoon even overleggen met je verzekering?

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:01

Vrienden van ons hadden schade aan het dak van de trailer, gelukkig wel verzekerd. De schade is hersteld, het hele dak is opnieuw geschuurd en gelakt. Dit heeft de verzekering wel vergoed, en het is netjes afgehandeld met het bedrijf dat de schade gerepareerd heeft.
De schade was veroorzaakt door een paard, van binnenuit.

Ik ga volgende week mijn nieuwe trailer ophalen en ik heb hem dus ook apart verzekerd

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:23

Bij mij heette de verzekering ook aanhanger verzekering

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:58

50 per jaar klinkt wel heel interessant maar als ik het opzoek kost het 250,- per jaar, wat maakt dat ik twijfel. Zou dat voordeliger kunnen? Voor een nieuwe (nog aan te schaffen) trailer waarvan ik vooral bang ben voor diefstal (eigen terrein).

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:01

Ik zit op iets van 20 per maand. Unive was voor mij het goedkoopst. Ook een splinternieuwe trailer gekocht. Staat in een loods. Maar wel verzekerd mocht er brand uitbreken. En ook als een of mijn paard de trailer sloopt ben ik verzekerd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:03

Ik had mijn trailer verzekerd bij ZLM, dezelfde partij als waar ik mijn auto verzekerd had.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:12

Omdat dit topic op VMR thuishoort ga ik het daarheen verplaatsen.

ED --> VMR

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:51

Casco verzekerd bij Interpolis. Kost iets van 5,- euro per maand.

Notch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:33

Uiteindelijk voor Univé gegaan, iets meer dan 12 euro per maand en all risk verzekering. :)