Iemand ervaring met verwarmde handschoenen met paardrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Iemand ervaring met verwarmde handschoenen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 10:01

Wie heeft er verwarmde handschoenen en kan daar ook teugels mee vasthouden?

Ik kom deze tegen bijvoorbeeld: https://www.horka.com/nl/catalog/item/138830

Die zijn denk ik prima te gebruiken met werken rondom stal, mesten en misschien ook nog wel met poetsen.
Maar is er iemand die weet of je er ook een buitenritje mee kan maken?

pjer

Re: Iemand ervaring met verwarmde handschoenen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 10:12

ik heb voor het mennen verwarmde handschoenen:
https://letty.nl/products/winterhandsch ... unt-schmit

Ze verwarmen heerlijk en ik kan er ook mee mennen, maar voor het lekker vind ik ze net te dik. En dat is vooral lastig in de tijd dat ze nog niet goed ingedragen zijn. Ik denk dat het na een maandje of zo echt heerlijke handschoenen zijn.

Voor een buitenritje onder het zadel zou ik minder kritisch zijn, daar heb ik de teugels altijd vrij los. Al krijg ik het tijdens het rijden altijd zo warm dat ik daar nog geen handschoenen gebruik hahaha.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 10:49

Ah, dankjewel! Die zien er heel vergelijkbaar uit.
Mennen gaat daarmee dus. Goed om te weten!

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 11:04

Ik heb ook verwarmde handschoenen en op zich werkt het goed maar ik vind de accu's wat hinderlijk (op pols). Zeker omdat je in de winter als je ze nodig hebt ook een dikke jas draagt. Kijk dus ook even naar de mouwen van je jas, en of dit werkt. Eerlijkheidshalve heb ik er vooral bij het aantrekken 'last' van, maar het weerhoudt mij ervan ze vaak te gebruiken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 11:49

Dandelion2 schreef:
Ik heb ook verwarmde handschoenen en op zich werkt het goed maar ik vind de accu's wat hinderlijk (op pols). Zeker omdat je in de winter als je ze nodig hebt ook een dikke jas draagt. Kijk dus ook even naar de mouwen van je jas, en of dit werkt. Eerlijkheidshalve heb ik er vooral bij het aantrekken 'last' van, maar het weerhoudt mij ervan ze vaak te gebruiken.

Dit!
Ik heb ze een keer aangehad, heerlijk warm maar zat me mateloos te storen aan die accu's op de pols, dus nu maar weer zonder handschoenen. :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 11:52

Ah! Goed punt om inderdaad ook rekening mee te houden daar had ik zelf totaal niet aan gedacht.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 12:38

Ik heb 2 soorten.
Aliexpress van toen 20€ type skihandschoen dus lomp maar met de goede accu echt warm alleen helaas niet bij de vingers genoeg.
En de 2de zijn heatperformance €150 onder handschoenen die dus helemaal verwarmd zijn over je vingers maar zijn dus dun en moet je wel isoleren om goed warmte vast te houden.
Al met al vind ik t allemaal net even te dik om lekker meente kunnen mennen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 19:08

Ik heb de handschoenen van Aquito en gebruik ze alleen op de echt hele koude dagen.
Ik vind het heerlijk dat ik geen dode vingers meer heb, maar zoals hier boven al wordt genoemd, ze zitten mij voor geen meter door de dikke accu's :))

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 00:34

Ik kom er ook nog even achteraan. Had ze besteld van hkm, maar die batterijen op de polsen deden gewoon zeer. Heb ze teruggestuurd. Daarbij vond ik ze te dik om mee te rijden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 06:44

Ik gebruikte verwarmde handschoenen van die anwb. Human nature heten ze. Werkte perfect

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 08:25

Wisselende ervaringen dus...
Ik heb de Horka besteld (gemakzucht, komen mee met de voerleverancier dus ik kan ze ook met hun retour doen), en dan ben ik benieuwd hoeveel last hij heeft van het accu-pakketje.
Ze zullen dikker zijn dan gewone paardrij handschoenen, dat kan ook niet anders met alles wat er in zit om te verwarmen. Ook dat wordt gewoon een beetje uitproberen.
Ze zijn voor mijn vriend, en die heeft heel snel van die winter-handen dat het niet gewoon koude handen zijn, maar ook echt pijnlijk enzo... Daarmee is het gemak van een batterij-pakketje dan misschien ook wel voor lief te nemen en als er niet mee te rijden is, zijn ze denk ik sowieso wel te gebruiken met alles daar voor en na en met mesten enzo...

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:39

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 08:41

Die zien er heel vergelijkbaar uit!
Als de Horka's niet bevallen dan wordt dat plan B, dankjewel voor het delen!!