10 jaar terug heb ik mijn apaloosa merrie laten dekken door een PRE van Fincalinda. Daar kwam een knappe lieve geweldige cruzado uit. Zijn naam is Neo. Mijn ambitie was een opvolger te fokken om samen lange ritten te gaan maken.
Van veulen af aan gaat hij dus al
mee als handpaard. Maar na bijna 10 jaar moet ik eerlijk toegeven. Het is zijn ding niet. Hij vindt alles in de bak leuker. Grondwerk, lange lijnen, clickeren, basis dressuur oefeningen.En dat is niet mijn ding. Ja, een uurtje in de week, maar verder niet.
Ik voel mezelf nu op een punt dat ik denk "is dit wat ik wil?". En heel eerlijke... nee
Hij is gek op beloningen en aandacht en leert snel en is een echte clown. Gek op kunstjes en knuffelen. Echt familiepaard en gek op kinderen.
Hij heeft 2 bijrijders. 1 rij ik samen buitenritten mee en de ander is van de klassieke dressuur. Dat pakt hij goed op, maar omdat we geen bak hebben komen we daar niet echt verder mee.
Nou zeg ik met een dikke zucht " hoe verder?".
Wie kan me tips geven of is er hier misschien een meelezer die nu denkt " das echt iets voor mij?".

Heb even geen actuele fatsoenlijke foto
En diegene die uiteindelijk na zoveel gezever tot verkoop overgaan zijn altijd blij.