tengeltje11 schreef:Idd en de buitenkant is voor de mooi, die kan en gaat vlug beschadigingen hebben, maar die buitenste laag is echt niet wat je hoofd beschermd, het is de binnenkant die belangrijk is en die raakt echt niet in haarscheurtjes door een klein valletje
Dat is pertinent onjuist! Mijn cap is wel degelijk aan de binnenkant beschadigd door een relatief kleine val. Hij viel uit mijn zadelkast van nog geen meter hoogte op een betonnen vloer. De buitenkant had krassen maar dat is enkel uiterlijk. Ik heb hem laten controleren bij GPA destijds en daar kwam uit dat de binnenschaal haarscheurtjes vertoonde die ontstaan zijn door die, toch kleine val.
Het is dus absoluut wél mogelijk dat die haarscheurtjes aan de binnenkant ontstaan na een kleine val.
Maar ook aan jou, Tengeltje, de vraag: op welke technische kennis baseer jij zo stellig dat het onmogelijk is. Of is dit op basis van een onderbuik gevoel dat het toch niet moet kunnen dat die haarscheuren na zo'n kleine val kunnen ontstaan.
Ik vind het persoonlijk vrij gevaarlijk om zo stellig een advies te geven zonder écht te weten waar je het over hebt.
Als ik mijn cap, met die haarscheurtjes gedragen had tijdens mijn zware ongeval zou ik dit nu niet hebben kunnen typen. Ik zou namelijk die val niet overleefd hebben. Dit is geen uitspraak die ik doe omdat het nu toevallig goed uitkomt, dit is een uitspraak van de trauma artsen in het ziekenhuis én na onderzoek van die cap na het ongeval.
Mijn advies is dus dat je die cap laat controleren en als dat niet mogelijk is dan gewoon een nieuwe te kopen.