Prijs kwaliteit verhouding in stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

userrr1

Prijs kwaliteit verhouding in stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:53

Ik ben dus heel benieuwd wat jullie vinden van prijs kwaliteit verhouding in stalling.

Ik sta momenteel op een stal waar ik €310,00 betaal, maar weinig heb: geen springmateriaal, geen afgesloten bak (ook geen baklicht), geen kast, weinig erf (zowel kleine paddocks als loopruimte). Eigenlijk heb ik alleen een stal.

Ik ben blij dat ik überhaupt een plek heb kunnen vinden, maar vind het toch eigenlijk enorm duur voor wat er aanwezig is.

Welke faciliteiten hebben jullie op je stal en wat betaal je ervoor?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

Het ligt ook aan de service. Is de prijs inclusief bodembedekking, hooi en voer? Is de stal vol pension of moet je zelf uitmesten of voeren?
Doen ze dekens op en af, wordt er indien nodig medicijnen geven etc etc.

userrr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:01

Oretha schreef:
Het ligt ook aan de service. Is de prijs inclusief bodembedekking, hooi en voer? Is de stal vol pension of moet je zelf uitmesten of voeren?
Doen ze dekens op en af, wordt er indien nodig medicijnen geven etc etc.

Prijs zonder alles is €200,00. Met hooi en vlas dus €310,00.
Voer moet ik zelf nog kopen. Voor de rest moet ik 1x per maand zelf alles buiten zetten en standaard zelf mesten en zelf hooi geven.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Regio maakt erg veel verschil. Dat toevoegen voor een beter beeld?

userrr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:23

troi schreef:
Regio maakt erg veel verschil. Dat toevoegen voor een beter beeld?

Kop van Noord-Holland!

D__S

Re: Prijs kwaliteit verhouding in stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:33

Ik zit in West-Vlaanderen, België.

Ik betaal €325 per maand. Hierin zit: hooi, stro, korrels, 3x per week mesten, in het weideseizoen binnen en buiten zetten, in het paddockseizoen kan tegen meerprijs je paard worden buitengezet, je mag het ook zelf gratis doen.
Faciliteiten: 2 buitenpistes, 1 binnenpiste, 1 longeercirkel, paddocks in de winter, weides met schuilstal in de zomer, springmateriaal, douche met warm en koud water, solarium en bos naast de deur.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Ik heb ook niet super veel faciliteiten en ook 3 mestdiensten.
maar... wel onbeperkt hooi, droge open stal, fijne paddock vriendjes voor mijn paard. Een stalbaas die 100% voor de paardjes zorgt als ik er niet ben
Daar betaal ik fors meer voor dan op mijn vorige stalling
Waar de faciliteiten wellicht beter waren maar voor mijn paard is dit 1000x beter

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:38

Als je in de kop van Noord Holland zit, kan het echt wel beter. Gewoon even goed verder zoeken. Eventueel zelf een advertentie op Bokt en Facebook zetten. Op FB is er een speciale pagina.

Ik betaal 200 per maand. 24/7 buiten in goed gedraineerde zandpaddock en een 'bospaddock' met goede grote schuilplek. Ze kunnen altijd uit de wind en droog staan. Onbeperkt geanalyseerd hooi, altijd verse takken om te knagen en een stukje 'bos paddock'. Mineralen bar en kruiden, rozen en bomen om aan te knabbelen. De stalhouder doet het meest, maar we zijn maar met 2, dus ik steek ook heus wel de handen uit de mouwen en doe het wanneer zij niet kan.

Helemaal geen aparte bak, maar de paddock is wel goed genoeg om te longeren. Om te rijden ga ik naar de vereniging.
Laatst bijgewerkt door Sosha op Gisteren, 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

userrr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:40

boedjang schreef:
maar... wel onbeperkt hooi, droge open stal, fijne paddock vriendjes voor mijn paard. Een stalbaas die 100% voor de paardjes zorgt als ik er niet ben
Waar de faciliteiten wellicht beter waren maar voor mijn paard is dit 1000x beter

Dat is wel zo hoor! Ik heb ook onbeperkt hooi, mag zoveel pakken als ik wil. En een lekker ruime open stal. Het is ook een mooie plek 10 minuten van het strand af.

userrr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:42

Sosha schreef:
Als je in de kop van Noord Holland zit, kan het echt wel beter. Gewoon even goed verder zoeken. Eventueel zelf een advertentie op Bokt en Facebook zetten. Op FB is er een speciale pagina.

Klopt, heb alle advertenties op Facebook bekeken ook op Marktplaats. Heb ook zelf een advertentie op FB geplaatst maar kwam daar niet heel ver mee. Advertentie op Bokt ga ik maar eens proberen!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:43

userrr1 schreef:
boedjang schreef:

Dat is wel zo hoor! Ik heb ook onbeperkt hooi, mag zoveel pakken als ik wil. En een lekker ruime open stal. Het is ook een mooie plek 10 minuten van het strand af.

Tja das ook veel waard toch

yvonnnek

Re: Prijs kwaliteit verhouding in stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:19

Ik denk ook dat je het net moet treffen. Hier een plekje in Overijssel 250 euro exclusief brok. Een uitstekende bak zelfs in de meest natte periodes is die nog droog. Longeer cirkel beide inclusief licht. Van 8 tot 17 na buiten. Binnen buiten zetten zit er ook bij in. Ruwvoer is ook van goede kwaliteit. En ruime stallen. Deze plekken zijn te vinden. Maar ze zijn wel goed verstopt altijd.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:21

D__S schreef:
Ik zit in West-Vlaanderen, België.

Ik betaal €325 per maand. Hierin zit: hooi, stro, korrels, 3x per week mesten, in het weideseizoen binnen en buiten zetten, in het paddockseizoen kan tegen meerprijs je paard worden buitengezet, je mag het ook zelf gratis doen.
Faciliteiten: 2 buitenpistes, 1 binnenpiste, 1 longeercirkel, paddocks in de winter, weides met schuilstal in de zomer, springmateriaal, douche met warm en koud water, solarium en bos naast de deur.

Misschien moet ik toch maar naar België verhuizen :')

Ik betaal 580 voor:
Binnenbak (20*40) en buitenbaan (40*120 met springpiste), twee maal daags hooi + zelf hooi in hooinet ophangen als je wilt, 2x opstrooien en 1x volledig uitmesten. Paddocks, 2 longeerringen, trainingsmolens & weidegang. Wassen met warm & koud, solarium, vitafloor, heide & bos op 5 minuten rijden.

Dan nog 65 per maand erbij voor buitenzetservice.
Vitafloor en molengebruik is overigens ook tegen meerprijs.

Kwaliteit ruwvoer, bodems etc. is overigens wel uitstekend. Ik wip wel elke dag even drollen maar met hooinet erbij heeft hij feitelijk onbeperkt ruwvoer.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:56

De meeste stallen die volledig aan mijn eisen voldoen zijn altijd flink buiten mijn woongebied maar ik mag alsnog niet klagen.

€340 half pension
6 dagen p.w. binnen/buiten service, zondag zelf.
Zelf uitmesten stal en paddock.
7 dagen p.w. voer service.
Hooi & stro mag onbeperkt gepakt worden.
Winter = paddocks met hooihuisjes, 8 uur p.d. buiten maar je mag ook zelf op later tijdstip binnenzetten of 24/7 buiten laten. Mijn paarden staan samen dus haal vaak pas in de avond binnen.
Zomer = keuze uit dagdeel, hele dag of 24/7 (verschillende groepen i.v.m. onrust)

2x buitenbak (20×40 en 20×60)
2x longeerbak
Stapmolen
Uitrijmogelijkheden in de polder -> voornamelijk in de berm, zomers bijna onmogelijk i.v.m.dagjesmensen op de fiets en veel motoren.