Trektocht ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Christel1

Trektocht ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:10

Al lange tijd denk ik er over om een trektocht te paard te maken maar tot nu toe is dat er nog niet van gekomen.
Als ik online kijk zie ik heel wat opties en ook heel veel verschillende aanbieders maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Sommige bedrijven bieden ook tochten aan met een vaste standplaats, ik ben ook wel benieuwd naar deze ervaringen.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar een tocht in (west)Europa zoals bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk, Engeland maar andere opties sta ik ook voor open.
Ik zou graag een lang weekend of korte week in mei, juni, juli of augustus weg willen en als het bevalt in de toekomst wellicht een langere trektocht maken.
Eind dit jaar ga ik als alles goed gaat naar Tanzania dus mijn budget is beperkt. Ik zou het ook niet erg vinden om te helpen met bijvoorbeeld de verzorging van de paarden. Ik vind het uiteraard ook belangrijk dat er goed met de paarden wordt omgegaan en dat het harnachement passend is.
Verder is mijn enige eis dat het voor 'gevordende' groepen is met veel rij ervaring (Engels of western maakt mij niet uit). Engels of Nederlandstalig, Duits kan ik enigszins verstaan haha.

Heb je een goede aanbeveling/ervaring dat hierop aansluit dan hoor ik het graag!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:51

Plat door de bocht: hoe goedkoper de reis, des te minder is er oog voor de paarden.
Dat is natuurlijk geen wet maar wel iets om erbij te houden als de prijzen echt laag worden. Oost is meestal goedkoper dan west.

Als het een beetje off the beaten track mag zijn: https://www.cumbrianheavyhorses.com/
Niet goedkoop (paardrijden in GB is gewoon veel duurder dan hier in NL) maar wel een hele mooie omgeving en hele stoere paarden.

Maar wat is er mis aan zelf doen? Gewoon de bagage op je paard en vertrekken.
Nederland ziet er vanaf een paardenrug toch anders uit en over het algemeen krijg je positieve reacties.

tjaakje

Re: Trektocht ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:41

Ik ga ieder jaar met een vriendin. In Nederland, met onze eigen paarden, zelf georganiseerd. Wij gaan meestal 4 dagen en plannen alles ruim van tevoren. Ik stippel routes uit via ruiteren & mennen en zoek vervolgens slaapplekken voor ons en voor onze paarden. Dat is altijd een hele puzzel, maar wel ontzettend leuk om te doen. We doen het altijd rustig aan: zo'n 15 a 20km per dag. Zadeltassen mee en gaan!