Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ikke schreef:Plat door de bocht: hoe goedkoper de reis, des te minder is er oog voor de paarden.
Dat is natuurlijk geen wet maar wel iets om erbij te houden als de prijzen echt laag worden. Oost is meestal goedkoper dan west.
Als het een beetje off the beaten track mag zijn: https://www.cumbrianheavyhorses.com/
Niet goedkoop (paardrijden in GB is gewoon veel duurder dan hier in NL) maar wel een hele mooie omgeving en hele stoere paarden.
Maar wat is er mis aan zelf doen? Gewoon de bagage op je paard en vertrekken.
Nederland ziet er vanaf een paardenrug toch anders uit en over het algemeen krijg je positieve reacties.
wij gaan wel regelmatig naar de Veluwe of oosten van het land voor een weekend met de eigen paarden tjaakje schreef:Ik ga ieder jaar met een vriendin. In Nederland, met onze eigen paarden, zelf georganiseerd. Wij gaan meestal 4 dagen en plannen alles ruim van tevoren. Ik stippel routes uit via ruiteren & mennen en zoek vervolgens slaapplekken voor ons en voor onze paarden. Dat is altijd een hele puzzel, maar wel ontzettend leuk om te doen. We doen het altijd rustig aan: zo'n 15 a 20km per dag. Zadeltassen mee en gaan!
germie schreef:Ik heb dit 25 jaar terug gedaan in het Deggenhausertal in Duitsland. Viel toen wat tegen vond ik. Je ziet net zo veel als je gaat wandelen. Maar het was wel omdat je gewoon de hele dag in het zadel zit. Dat doe je thuis niet.
Ook heb ik bij Les Olivettes gereden. Daar zat 1 persoon toen in de groep die ervaren was, tenminste dat beweerde de persoon zelf en die hield dus iedereen op. Zijn paard was continu van bomen aan het eten. Ja, de gangen kon hij wel uitzitten, maar had dus 0 overwicht op een dier.
Als ik zoiets weer zou doen, dan zou ik het op eigen houtje willen doen, dus paard huren, overnachtingen worden geregeld, maar je kunt zelf rijden zonder anderen in een groep. Of het moet heel duidelijk zijn dat als iemand de rest ophoudt dat die er gewoon uitgezet wordt.
Christel1 schreef:ikke schreef:Plat door de bocht: hoe goedkoper de reis, des te minder is er oog voor de paarden.
Dat is natuurlijk geen wet maar wel iets om erbij te houden als de prijzen echt laag worden. Oost is meestal goedkoper dan west.
Als het een beetje off the beaten track mag zijn: https://www.cumbrianheavyhorses.com/
Niet goedkoop (paardrijden in GB is gewoon veel duurder dan hier in NL) maar wel een hele mooie omgeving en hele stoere paarden.
Maar wat is er mis aan zelf doen? Gewoon de bagage op je paard en vertrekken.
Nederland ziet er vanaf een paardenrug toch anders uit en over het algemeen krijg je positieve reacties.
Ja dat snap ik inderdaad vandaar dat ik er nu voor kies om te zoeken naar een kortere tocht. En voor een mooie tocht met goede ervaringen heb ik ook zeker iets over. Ik ga eens kijken naar je tip, heb je hier zelf ook een trektocht gedaan? Hoeveel dagen had je toen gedaan?
Ik wil juist graag een keer een andere omgeving dan Nederland zien. Vanuit de kop van Noord-Holland zijn de opties ook niet heel groot met je eigen paardwij gaan wel regelmatig naar de Veluwe of oosten van het land voor een weekend met de eigen paarden
ikke schreef:Christel1 schreef:
Ja dat snap ik inderdaad vandaar dat ik er nu voor kies om te zoeken naar een kortere tocht. En voor een mooie tocht met goede ervaringen heb ik ook zeker iets over. Ik ga eens kijken naar je tip, heb je hier zelf ook een trektocht gedaan? Hoeveel dagen had je toen gedaan?
Ik wil juist graag een keer een andere omgeving dan Nederland zien. Vanuit de kop van Noord-Holland zijn de opties ook niet heel groot met je eigen paardwij gaan wel regelmatig naar de Veluwe of oosten van het land voor een weekend met de eigen paarden
Nee, ik ben er nog nooit geweest, helaas. Ze staan al enige jaren op de to-do-list. De eigenaar is zo'n typische Brit, inkl humor en daar kan ik wat mee dus ik maak me geen zorgen over hoe leuk dat is.
Het zijn ervaren mensen die al de nodige, grotere, tochten gereden hebben en weten wat erbij komt kijken.
maar als je de Veluwe al een beetje kent, wat let je om daar een rondje te rijden? Je hebt echt de wereld aan opties, van luxe tot simpel. Lang, kort, zeg het maar, is te regelen.
Maar het gaat om die 5 dagen vrijheid. Het voelt echt heel anders als je van plek naar plek gaat dan wanneer je een weekend op 1 accomodatie zit.

Christel1 schreef:ikke schreef:Nee, ik ben er nog nooit geweest, helaas. Ze staan al enige jaren op de to-do-list. De eigenaar is zo'n typische Brit, inkl humor en daar kan ik wat mee dus ik maak me geen zorgen over hoe leuk dat is.
Het zijn ervaren mensen die al de nodige, grotere, tochten gereden hebben en weten wat erbij komt kijken.
maar als je de Veluwe al een beetje kent, wat let je om daar een rondje te rijden? Je hebt echt de wereld aan opties, van luxe tot simpel. Lang, kort, zeg het maar, is te regelen.
Dat klinkt inderdaad erg goed! Hopelijk kan je het binnenkort afstrepen van je lijst! Juist naar het buitenland in een andere omgeving met prachtige landschappen lijkt me geweldig. Maar je hebt veel sites die als een soort reisbureau paardrij vakanties aanbieden, zoals centaur trails of trailfinders, er zijn veel opties maar ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee of een tip voor een specifieke reis of land/streek.
Ik ben nu ook al een paar keer Equi Sud tegengekomen, trektocht door de Franse Pyreneeën en deze blijft steeds in mijn hoofd hangen, misschien toch maar eens contact opnemen
SjonnieZ schreef:De nVVR organiseert regelmatig trektochten. Volgens mij is de volgende in mei.
Als je lid bent kun je mee. Anders even op hun site kijken.
LoveBodin schreef:Wij hebben via Eiffel zi pferd een tocht gereden, wel met eigen paard. Kostte iets van 80€ per dag, incl eten en overnachtingen.
Gids en huurpaarden maakt het duurder, maar wordt ook aangeboden.
Wij hebben in elk geval een fantastische ervaring gehad
Het kan wel zijn dat het in 2027 pas weer beschikbaar is.. Christel1 schreef:Bedankt voor alle reacties! Na wat contact met verschillende bedrijven heb ik uiteindelijk samen met een vriendin een leuk arrangement van vier nachten geboekt in Zweden, we doen een trektocht van twee dagen en dan nog wat activiteiten daaromheen. Enorm veel zin in