Al lange tijd denk ik er over om een trektocht te paard te maken maar tot nu toe is dat er nog niet van gekomen.
Als ik online kijk zie ik heel wat opties en ook heel veel verschillende aanbieders maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Sommige bedrijven bieden ook tochten aan met een vaste standplaats, ik ben ook wel benieuwd naar deze ervaringen.
Mijn voorkeur gaat nu uit naar een tocht in (west)Europa zoals bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk, Engeland maar andere opties sta ik ook voor open.
Ik zou graag een lang weekend of korte week in mei, juni, juli of augustus weg willen en als het bevalt in de toekomst wellicht een langere trektocht maken.
Eind dit jaar ga ik als alles goed gaat naar Tanzania dus mijn budget is beperkt. Ik zou het ook niet erg vinden om te helpen met bijvoorbeeld de verzorging van de paarden. Ik vind het uiteraard ook belangrijk dat er goed met de paarden wordt omgegaan en dat het harnachement passend is.
Verder is mijn enige eis dat het voor 'gevordende' groepen is met veel rij ervaring (Engels of western maakt mij niet uit). Engels of Nederlandstalig, Duits kan ik enigszins verstaan haha.
Heb je een goede aanbeveling/ervaring dat hierop aansluit dan hoor ik het graag!