Wat te doen met mijn shetlandertje dat blijft treuren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leen_thiry

Wat te doen met mijn shetlandertje dat blijft treuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 16:06

Tot voor kort had ik 4 paardjes. Twee haflingers en 2 shetlanders. Maar 1 van mijn shetlandertjes is gestorven in september. Ik heb het gevoel dat mijn ander shetlandertje nog altijd erg treurt. Mijn haflingers hangen de hele dag rond elkaar en zij staat nu eigenlijk altijd alleen.

De shetlanders heb ik ooit samen gekocht, 15 jaar geleden. Toen waren ze ongeveer 2 jaar. Ik weet niet goed wat ik het beste voor haar kan doen. Ik vrees dat ze bij mij ongelukkig gaat blijven. Nu ben ik ook nog sinds 1 januari mijn huurwei kwijt. En daar stond ze graag. Bovendien vertrekt mijn buurmeisje haar paard volgende week naar een andere plaats. De shetlander stond ook graag kort bij dat paard.

Wat zou ik doen? Nog even afwachten en hopen dat het betert? Of haar ergens als adoptiepaardje onderbrengen waar ze bij andere shetlanders kan zijn? Bijkomende problemen: ze is al 17 jaar, heeft zomerexceem en geraakt gemakkelijk hoefbevangen.

Kunnen jullie mij raad geven?

Grtjes
Leen

troi

Re: Wat te doen met mijn shetlandertje dat blijft treuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:21

Een andere oudere shet als pensionpaardje erbij?

Dan heb het het voordeel dat je eraf kan als het niet klikt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:32

Lastig ts.
Ik heb al 11 jaar een mini die de afgelopen 3 jaar door verhuizing niet op zn plekje was.
Ik wist echter wat zijn voorkeur had nu is hij verhuisd naar een plekje met shet ruintjes en is weer super vrolijk.
Wat voor jou en je je shet de beste keus zal zijn zou ik niet weten maar weet dus wel dat het echt een issue kan zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:38

@leen_thiry: en wil je de shet verkopen of ergens in pension zetten ?? (en zo ja waar woon je ong.)

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:02

Blijft ze straks alleen met 1 haflinger over? Grote kans dat ze dan wat meer naar elkaar toe trekken. Ik zou dat even afwachten. Als dat niet het geval is zou ik of haar verhuizen naar een plek met meer shetlanders, of er 1 bijkopen

leen_thiry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 19:22

Dankjewel voor de reacties, maar nog even erbij vermelden dat een extra shetlander momenteel geen optie is omdat de paarden nu nog enkel op mijn wei kunnen staan en dat is al maar nipt voor 3. Ik ben mijn grote huurwei kwijt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:09

Er zjin dus nog paarden, maar voor je shetje geen match.... als je erv1 bji zou kopen zelfde risico, je weet niet of ze gaan matchen...wel heel sneu voor je shetje dat haar maatje weg is en ze die zo mist...