Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
s6801881 schreef:Ik lig in de clinch met mijn verzorgadres. Tot heden was het voor mij gratis ernaartoe te gaan, maar nu vindt de persoon in kwestie dat ik toch financieel moet gaan bijdragen in de vorm van zakken voer, paardensnoepjes en aanschaffen zoals halsters. Dat vind ik jammer, want ik kan dat eigenlijk niet betalen (arbeidsongeschikt).
Wat de deal voorheen was, is dat ik een dagdeel kom helpen met alle klussen rondom haar 5 paarden, zodat zij een ochtend vrij heeft om te rijden. Als er tijd over is, mag ik een paard poetsen of gaan wandelen of vergelijkbaar. Meestal is er geen tijd over. Recent heb ik een MS diagnose gekregen, ik ben hierdoor beperkt belastbaar. Meestal vraagt ze de vaste klussen plus 2/3 extra dingen zoals paddocks onkruidvrij maken.
Nu had ik het op zich best naar mijn zin. Ik vond het prima om de handen flink uit de mouwen te steken, als ik zo in ieder geval nog iets met paarden kon doen. Mijn eigen paarden heb ik al een paar jaar geleden weg moeten doen toen ik arbeidsongeschikt werd. Maar nu slaat voor mij de balans door en krijg ik het gevoel dat ze misbruik maakt van de situatie. Ik heb uitgelegd dat 4 uur van mijn tijd plus reiskosten voor mij ook een tegenprestatie is. Helemaal omdat er zelden tijd is voor mij om wat met de paarden zelf te doen. Zie ik dat verkeerd?
PSvanLot schreef:s6801881 schreef:Ik lig in de clinch met mijn verzorgadres. Tot heden was het voor mij gratis ernaartoe te gaan, maar nu vindt de persoon in kwestie dat ik toch financieel moet gaan bijdragen in de vorm van zakken voer, paardensnoepjes en aanschaffen zoals halsters. Dat vind ik jammer, want ik kan dat eigenlijk niet betalen (arbeidsongeschikt).
Wat de deal voorheen was, is dat ik een dagdeel kom helpen met alle klussen rondom haar 5 paarden, zodat zij een ochtend vrij heeft om te rijden. Als er tijd over is, mag ik een paard poetsen of gaan wandelen of vergelijkbaar. Meestal is er geen tijd over. Recent heb ik een MS diagnose gekregen, ik ben hierdoor beperkt belastbaar. Meestal vraagt ze de vaste klussen plus 2/3 extra dingen zoals paddocks onkruidvrij maken.
Nu had ik het op zich best naar mijn zin. Ik vond het prima om de handen flink uit de mouwen te steken, als ik zo in ieder geval nog iets met paarden kon doen. Mijn eigen paarden heb ik al een paar jaar geleden weg moeten doen toen ik arbeidsongeschikt werd. Maar nu slaat voor mij de balans door en krijg ik het gevoel dat ze misbruik maakt van de situatie. Ik heb uitgelegd dat 4 uur van mijn tijd plus reiskosten voor mij ook een tegenprestatie is. Helemaal omdat er zelden tijd is voor mij om wat met de paarden zelf te doen. Zie ik dat verkeerd?
Wat een vreemd verhaal! Je doet klusjes rondom de paarden om ervoor te zorgen dat zij kan rijden, de paarden zijn eigenlij bijzaak, en dan wil ze ook nog dat je dingen koopt?
Ibbel schreef:Ik zou daar heel simpel in zijn: jij wilt geld? Prima (ja, ik heb gelezen dat het niet prima is, maar soms moet je even bluffen), dan doe ik geen klusjes meer en ga ik voor dat geld iets met je paarden doen.
Het is of/of. Dit is 'gebruik maken van'.
Je doet of klusjes (betaling in natura), of je betaalt een bijdrage, maar dan kun je ook rijden. Betalen om te 'mogen poetsen' is net zo goed uitbuiting, imo.
DuoPenotti schreef:Bah wat een nare beredenering van de dagbesteding.
Wat jammer dat bij je woonplaats geen Limburg staat.
Vind maar eens iemand die lekker met de paarden aan de gang wil zonder rijden. Die zijn zeldzaam.
En dan ook nog trouw komen.
Je was hier meer dan welkom geweest, zonder klusjes, zonder betaling.
Gewoon lekker aandacht geven.
DuoPenotti schreef:Bah wat een nare beredenering van de dagbesteding.
Wat jammer dat bij je woonplaats geen Limburg staat.
Vind maar eens iemand die lekker met de paarden aan de gang wil zonder rijden. Die zijn zeldzaam.
En dan ook nog trouw komen.
Je was hier meer dan welkom geweest, zonder klusjes, zonder betaling.
Gewoon lekker aandacht geven.
s6801881 schreef:Haar redenering is dat mijn dagbesteding ook geld krijgt om mij te laten werken. En dat ik bij haar dus het plezier met het verzorgen van de paarden heb. Maar ik voel mij nu wel gesteund in mijn gevoel.