Hoe wedstrijdkleding wassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Hoe wedstrijdkleding wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 22:39

De titel zegt het al, hoe wassen jullie de wedstrijdkleding, en het jasje, broek, wedstrijdshirt en handschoentjes?
Met de hand (bak water en wasmiddel) /machine en welke programma?

Matheno

Re: Hoe wedstrijdkleding wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:54

Broek, shirt en handschoenen gaan op katoen programma 40 graden. Het jasje laat ik stomen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 23:10

Jasje naar de stomer, rest op 30 graden in de wasmachine. Bij vlekken in m’n broek smeerboel er groene zeep of vanish op.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 23:41

Broek ging in de was op 60 graden en handschoentjes, shirt en slipjas gingen naar de stomerij. Mijn korte jasjes durfde ik thuis in de wasmachine te stomen, die waren nooit zo heel kostbaar.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:06

Alles in de wasmachine op 30 graden!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:04

Al het wit bij elkaar in de machine op 30 graden met iets van poeder erbij voor het wit te houden van een willekeurig merk.

Jasje kan ook gewoon in de was op 30 graden.

Dekje doe ik ook in de wasmachine op 30 graden met iets van dat poeder erbij.

Op alle witte dingen waar echt flinke vlekken op zitten doe ik vooraf wat vlekken spul.

Oh ja handschoenen in een netje vanwege het klittenband. Alles gewoon op katoen programma en bij het dekje gaan vaak 1 of 2 handdoeken dan centrifugeert het beter vanwege de gewichtsverdeling.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:55

Pas met jasjes op als ze van wol zijn. Die vinden de wasmachine vaak niet zo leuk, zeker niet met centrifugeren.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:58

Melzazu schreef:
Al het wit bij elkaar in de machine op 30 graden met iets van poeder erbij voor het wit te houden van een willekeurig merk.

Op alle witte dingen waar echt flinke vlekken op zitten doe ik vooraf wat vlekken spul.

Oh ja handschoenen in een netje vanwege het klittenband. Alles gewoon op katoen programma en bij het dekje gaan vaak 1 of 2 handdoeken dan centrifugeert het beter vanwege de gewichtsverdeling.

Precies zo qua wassen. Maar ik hang het gewoon op om te drogen, gooi niets in de droger.
Jasje en handschoenen en plastron was ik niet Elke keer.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:53

Getup schreef:
Melzazu schreef:

Precies zo qua wassen. Maar ik hang het gewoon op om te drogen, gooi niets in de droger.
Jasje en handschoenen en plastron was ik niet Elke keer.

Oh nee ik doe ook niks in de droger. Ik wilde perse ook een jasje die gewoon in de wasmachine kan. Wel zo makkelijk. Maar inderdaad jasje was ik niet elke keer. Plastron draag ik niet. Heb hoge witte boordjes aan mijn shirts. Handschoenen moet ik echt wel elke keer wassen, mijn witte dan toch, want die hou ik echt niet wit hoor.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:09

Witte rijbroek een nachtje in de biotex en dan bij de witte was op 30 graden. Handschoenen even met wat handzeep afnemen. De rest op de handwas-stand in de wasmachine.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:51

Witte spul spuit ik eerst in met Dasty vlekkenmiddel en daarna op 40 in de wasmachine. Katoenen dekjes gaan zelfs op 60.

Jasjes koop ik tegenwoordig alleen nog maar wasbaar, probeer ze niet te vaak te wassen, maar schuimend mondje van paardlief geeft toch met regelmaat vlekken.

Handschoenen en plastron op wol/fijnwas in een netje. Handschoenen vervang ik zodra de grip eraf gewassen is.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:45

Witte broeken met erge vlekken, op 60 graden en de vlekken spuit ik van te voren in.
Te agressief? Ik denk altijd: "bedorven is het toch al".
Tot nu toe altijd goed gegaan.

Rest op 40 graden (op 30 graden wordt het niet schoon/wit vind ik).

Jasjes heb ik nog nooit gewassen.

Natuurlijk alles wel op kleur bijelkaar. Dus wit bij wit (dat is sowieso beter voor witte spullen).

Zomers natuurlijk buiten in de zon drogen.

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:21

Mocht je je broek een nachtje in de Biotex zetten: de knoop / sluiting, met een wasknijper boven het water, op de rand van de emmer vast zetten.
Ik heb ooit een mooie roestvlek van de knoop in mijn witte broek gehad :+ .