Welke verwarmde handschoenen en sokken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Welke verwarmde handschoenen en sokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 22:27

Na de kou van afgelopen dagen, ben ik om en wil ik verwarmde sokken en handschoenen aanschaffen. Als ik ga googlen is de keuze reuze en ik zou dan graag ervaringen horen uit eerste hand welke echt goed bevallen?

Ik gebruik het voor korte stukken op de fiets (35 min per dag) en voor de dagelijkse klussen op stal.

Alvast bedankt :)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 22:32

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Welke verwarmde handschoenen en sokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 22:50

Ik heb de sokken van HKM. Ook een bodywarmer van hun. Bevallen prima :j. Behalve dat de warmste stand in mijn motor laarzen mij voeten aan het bakken waren tot het punt dat het zeer deed, maar dat is alleen maar positief :j. Gewoon iets lager zetten en opgelost.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 22:55

Lalidan schreef:
Ik heb de sokken van HKM. Ook een bodywarmer van hun. Bevallen prima :j. Behalve dat de warmste stand in mijn motor laarzen mij voeten aan het bakken waren tot het punt dat het zeer deed, maar dat is alleen maar positief :j. Gewoon iets lager zetten en opgelost.

Goed te horen, want hkm was mijn oog ook op gevallen. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 22:56

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 23:22

Wesseltje schreef:
Lalidan schreef:

Goed te horen, want hkm was mijn oog ook op gevallen. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee?

Op de laagste stand gerust de hele dag. Op de hoogste stand korter, maar dat kan ik er dus niet op staan, dus geen idee hoe lang dan.. Maar geloof mij, ik ben koukleum eerste klas, ze worden echt héét. Alleen als ik op de bank lig met mijn voeten omhoog en niks om de sokken heen (dus geen sloffen aan) kan ik ze op de hoogste stand hebben. Zodra ik sloffen of schoenen aan heb, is de laagste stand echt genoeg.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 23:38

Klinkt echt super, denk dat die het moeten gaan worden. Vallen ze netjes op maat?

Mocht er nog iemand zijn die ervaring heeft met de handschoenen hoor ik dat ook graag.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 23:48

Lalidan schreef:

Deze heb ik ook en ik deel deze ervaring. Ik draag ze op mijn werk waar ik de hele tijd op een koude vloer sta en krijg sws snel koude voeten. Ik gebruik alleen de laagste stand en zelfs dat wordt na een tijdje te warm. Ik heb nog niet gehad dat de batterij leeg was tenzij ik ze vergeet op te laden. Enige nadeel vind ik dat ze niet super fijn zijn om langere tijd op te staan, dus ik draag ze alleen als het echt koud is. Als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 08:16

Ik heb in januari ‘24 een paar verwarmbare handschoenen gekocht bij aliexpress omdat ik niemand kon vinden met goede ervaringen.
Ik heb het fenomeen van raynaud dus als mijn vingers en tenen koud worden kan ik niets meer en ga ik kapot van de pijn.
Ik vond ze veel te grof en amper werkbaar maar voor op de fiets waren ze ideaal.
Voor mij is het helaas niet genoeg en 1 van de accu’s gaat steeds uit ook met nieuwe batterijen.
Dus nu hoe duur ik ze ook vind onderhandschoenen gekocht van heatpreformance maar heb ze nog niet binnen dus geen ervaring mee.
Ik wil ook sokken want zooltjes verwarmen niet genoeg rondom maar vind ze zo duur dus eerst maar weer gebruikers ervaring horen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Wesseltje schreef:
Klinkt echt super, denk dat die het moeten gaan worden. Vallen ze netjes op maat?

Mocht er nog iemand zijn die ervaring heeft met de handschoenen hoor ik dat ook graag.

Ik vind ze iets aan de ruime kant vallen. Ik heb normaal maat 40 en heb dus 39-42 besteld. Dat kan, ik heb ze ik liever iets te los dan te strak, maar ik denk dat als ik een (krappe) maat 39 zou dragen, ik de 35-38 zou bestellen en niet de 39-42.

Handschoenen alleen ervaring met verwarmde motor handschoenen van macna, die precies dat verwarmd wat mijn handvatverwarming ook verwarmd, maar dan zonder dikke accu op mijn pols. Dus die vind ik niet zo'n succes (maar ik heb ook de extra dikke, extra warme gekozen. Voor niet-motor gebruik zou ik dat sowieso niet aanraden)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

Hier verwarmde handschoenen en sokken van Bertschat, blij mee. De handschoenen zijn wel heel lomp, maar ik heb ook gekozen voor de warmste variant dus het verbaasd mij ook niet zo. Voor wie ermee bekend is: ik vind ze qua lompheid een tandje lomper als motorhandschoenen en ski-handschoenen, met het uitkiezen van een nieuwe winterjas dit jaar heb ik dus ook echt gekeken voor een model waarvan ik de rits greep ook met die lompe handschoenen nog kan beetpakken haha.

Tip voor handschoenen: je hebt merken en modellen die de handen aan de voorkant en achterkant verwarmen, dit is niet altijd standaard, sommige verwarmen maar 1 kant van je hand. Als dat voor jou voldoende is dan is dat top, als je meer verwarming verlangt dan zou ik goed de omschrijvingen in de gaten houden, want volledig verwarmd is dus niet per se standaard.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Die handschoenen die ik heb verwarmen inderdaad alleen de handpalm en binnenkant vingers :j. Als ze ook de rug kant zouden verwarmen, zou ik ze mogelijk met vorst nog wel aantrekken, maar dit schiet niet op als je ook handvatverwarming hebt.......

Sowieso met verwarmde kleding goed om naar te kijken, zo heb ik ook de sjaal van d Hema, maar dat is echt een lomp ding met misschien 10cm die verwarmd wordt..... Broeken die alleen de voorkant verwarmen, jassen die alleen voorkant of achterkant torso verwarmen, het is echt goed kijken wat ze precies verwarmen. En dat wordt lang niet altijd duidelijk vermeld, helaas.....

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:27

Ik heb ze van hkm gezien en die verwarmen als ik het plaatje zie alleen de bovenkant. Maar ik wil het toch even gaan voelen, want misschien dat het de vingers nog mee pakt? Of de warmte meer verdeelt wordt. Ik ga testen ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:55

Wat ik zo online kan vinden, verwarmen ze alleen de handrug. Binnenkant hand helemaal niet en vingers ook niet. Dit is een gok die ik niet zou wagen, want dat zou ik niet voldoende vinden. Maar als jij ze kan uit proberen ben ik wel benieuwd, misschien is het inderdaad toch anders!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Best kans dat dat voldoende is, gezien de bloedvaten in de hand.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:35

Ik kreeg de handschoenen vandaag binnen. De maat valt normaal, totdat je de powerbanks erin stopt. Ze zijn erg groot en drukken ontzettend op je pols en het mag even duren voor je ze aan hebt, want daardoor worden ze een stuk krapper rond de pols. Deze gaan dus terug. Mochten er nog goede tips zijn voor geschikte handschoenen hoor ik het graag.

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:01

Ik heb een bodywarmer, sokken en handschoenen via Temu. De handschoenen zitten met een draad langs de mouwen van je jas en verwarmen handrug en palm. Ik heb een normale powerbank waar ik zowel jas als handschoenen mee op warm en op de warmste stand doet ie het zo’n 2 uur.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:03

Heb je toevallig een linkje?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:44

Ik volg even mee want ben ook op zoek. Wil graag voor het mennen verwarmde handschoenen en sokken. Gebruik mijn droog deken om op te zitten en dat is al fijn maar nu nog warme handen/vingers en voeten/tenen.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:32

Qua warme voeten ben ik er deze winter achtergekomen dat voor mij snowboots + wollen sokken best aardig werkt op stal :')
Met handschoenen loop ik tegen dezelfde problemen aan. Bij de paarden heb je te fijne motoriek nodig om handschoenen aan te kunnen die echt goed warm zijn. Ik draag thermohandschoenen en daar een iets dikkere paardrijhandschoen van Kramer overheen, maar tijdens het uitmesten moet ik toch drie keer pauzeren omdat ik geen gevoel meer heb (ook Raynoud hier). Zoek dus ook nog dé tip.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17 min geleden

Ik heb vandaag de heat performance onderhandschoenen binnen en zitten zoveel fijner als de gene die ik van aliexpress had.
Die van ali groot en lomp en enorme batterij op de achterkant van je pols en 1 daarvan gaat steeds uit.
En de onderhandschoenen zitten tot nu toe veel beter kwa maat zijn dun en een oplaadbare accu op de binnenkant van je pols.
Kwa gebruiksgemak moet ik ze buiten nog gaan testen maar vind het wel fijn dat ik er handschoenen overheen kan doen.
Op stal heb ik altijd werkhandschoenen aan maar op de fiets dikke handschoenen.
De bedrading loopt tussen je vingers door van duim naar pink over al je vingers heen zeg maar en dan stukje bovenkant van je hand.
Ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Afbeelding

Afbeelding

Wow nou ik sluit net de accu van heat performance aan op die van aliexpress en die worden dan veel warmer als met hun huidige batterijen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 6 min geleden

Ben ook heel benieuwd. Laat je het even weten? :D