Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
AnnoNiemand schreef:Bucas dekens vind ik groot vallen, bucas halzen juist klein.
Mijn ervaring is dat als een paard het echt koud heeft (staan te rillen), een hals écht het verschil kan maken. Mijn ervaring betreft dan wel (volledig) geschoren paarden. Een ongeschoren paard zou ik niet heel snel een hals op doen. Met veel regen kan het wel een uitkomst zijn om inregenen te voorkomen.
) krijgt ze een gevoerde hals op, want dan merk je wel dat ze toch veel kou kwijt raken. Anders houden haar manen in ieder geval een kant warm
Als ik haar hele hals zou scheren, zou ik wel sneller een halsdeken op doen. Waarom wel op het lijf maar niet op de hals? 
Gizeppie schreef:AnnoNiemand schreef:Bucas dekens vind ik groot vallen, bucas halzen juist klein.
Mijn ervaring is dat als een paard het echt koud heeft (staan te rillen), een hals écht het verschil kan maken. Mijn ervaring betreft dan wel (volledig) geschoren paarden. Een ongeschoren paard zou ik niet heel snel een hals op doen. Met veel regen kan het wel een uitkomst zijn om inregenen te voorkomen.
Het paard heeft het niet koud. Hij heeft het gauw warm en is niet geschoren. Maat amper haar aan.
Met de regen zou het idd wel een uitkomst kunnen zijn.

Gizeppie schreef:Weet iemand of andere type halzen ook op de bucas smartex passen? Of alleen de combi neck.
Beemsterkaas schreef:Mijn paard is even zwaar, breed en groot gebouwd als de jouwe. Ik heb een Amigo deken (met borstverbreder) en een afneembare Amigo hals. De grootste maat volgens mij maar dat moet ik nakijken.