)Ik heb al een redelijk spaarpotje opgebouwd voor aanschaf van het paard en spullen etc, wat hiervan overblijft zal gaan naar een spoedpotje voor eventuele dierenartskosten of kapotte spullen. Na dat tussenjaar ga ik beginnen aan een HBO opleiding, hier komt dus ook mijn vraag; is het mogelijk om een eigen paard te combineren met een opleiding (en werk), en wat zijn jullie ervaringen hierbij?
De opleiding die ik op dit moment in het vizier heb heeft 20 uur contactmomenten en 16 uur zelfstudie, wel begin je in het eerste jaar gelijk met stage, maar de eventuele stage vergoeding zou ik dan kunnen gebruiken voor de kosten van mijn paard. Het is een kleine drie kwartier reizen met de trein, ik zou hier al wat zelfstudie kunnen doen zodat ik thuis meer tijd over heb.
Het gaat mij dus vooral om of ik genoeg tijd zal hebben, mijn doel is wel om zover het lukt elke dag naar mijn paard te gaan, ook al is het maar een klein halfuurtje op sommige dagen. Zal dat haalbaar zijn met een opleiding, stage en werk? Een uitgaansleven heb ik niet bepaald, dus daar hoef ik niet veel rekening mee te houden. Veel vriendinnen zitten ook in de paardenwereld dus ik zou zelfs met ze kunnen afspreken terwijl we naar mijn paard gaan.
Heel erg bedankt voor het lezen van dit ietwat chaotisch en lange verhaal, ik hoor graag jullie ervaringen! Eventuele tips voor het hebben van een paard zijn ook welkom, aangezien dit mijn eerste eigen paard zal zijn!

Om over een verblijf op de kliniek maar te zwijgen.