Een paar maanden geleden ben ik weer begonnen met paardrijden, nadat ik rond mijn 15e ben gestopt. Het is 1x per week een groepsles op een manege. De manege is heel fijn en de groep is reuze gezellig, dus daar blijf ik graag!

Wel zou ik naast de groepsles ook graag geregeld een privéles willen volgen. Ik zou namelijk op een duur een paard willen leasen, en daar ben ik nu echt te groen voor. Echter is hier weinig plaats voor in het rooster van mijn manege.
Iemand in de buurt biedt privélessen aan op haar eigen paard, en ik zat te denken om hier gebruik van te maken naast mijn manegelessen. Maar ik weet niet of het handig is om van verschillende instructrices les te krijgen? Misschien krijg ik dat tegenstrijdige adviezen, en door mijn onervarenheid weet ik dan niet wat juist is. Of is het juist goed en verfrissend als ik van verschillende mensen les krijg?
Wat denken jullie? Ik wil in ieder geval meer dan 1x per week groepsles, want de liefde voor paarden is weer helemaal terug en het kriebelt om mezelf naar een hoger niveau te brengen.