Meerdere instructrices

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnehoed

Meerdere instructrices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:53

Hoihoi!

Een paar maanden geleden ben ik weer begonnen met paardrijden, nadat ik rond mijn 15e ben gestopt. Het is 1x per week een groepsles op een manege. De manege is heel fijn en de groep is reuze gezellig, dus daar blijf ik graag! :)
Wel zou ik naast de groepsles ook graag geregeld een privéles willen volgen. Ik zou namelijk op een duur een paard willen leasen, en daar ben ik nu echt te groen voor. Echter is hier weinig plaats voor in het rooster van mijn manege.

Iemand in de buurt biedt privélessen aan op haar eigen paard, en ik zat te denken om hier gebruik van te maken naast mijn manegelessen. Maar ik weet niet of het handig is om van verschillende instructrices les te krijgen? Misschien krijg ik dat tegenstrijdige adviezen, en door mijn onervarenheid weet ik dan niet wat juist is. Of is het juist goed en verfrissend als ik van verschillende mensen les krijg?

Wat denken jullie? Ik wil in ieder geval meer dan 1x per week groepsles, want de liefde voor paarden is weer helemaal terug en het kriebelt om mezelf naar een hoger niveau te brengen. <3

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:21

Ik heb twee instructrices en vind dat best handig, beiden focussen ook op andere dingen.

troi

Re: Meerdere instructrices

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

Ligt enorm aan de lesstijl. En of dat elkaar aanvult weet je pas na uitproberen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:29

Ik denk dat het juist handig is. Beide geven anders les en daar leer je van

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:31

Ik reed vroeger op de manege twee keer in de week, met twee verschillende instructeurs. Dat was soms grappig, als ze tegenstrijdige tips gaven :) . Maar over het algemeen ging dat heel goed, juist omdat ze inderdaad op andere dingen letten.
Gewoon proberen, je merkt het vanzelf.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:36

Hangt even van het nivo en kunde van beide instructrices af maar ik denk zomaar dat je veel meer leert van je prive lessen dan de manege lessen.
In een groep moet je het lesuur delen met je mederuiters, stel je rijdt met 6 man dan heb je maar 10 min per persoon les, dat is prive wel anders.
Plus een manege paard 'vergeeft' veel en een 'eigen' paard wat minder, die kan sensibeler zijn bijvoorbeeld.

Gewoon proberen je weet het snel genoeg en have fun!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:44

Ligt er heel erg aan. Mijn ervaring is dat het meestal niet werkt omdat het verwarrend is voor het paard. Bepaalde trainingsmethoden vereisen consistentie en consequent zijn. Als je dan de ene keer het ene doet en de andere keer het andere dan is dat verwarrend voor het paard.
Maar het kan elkaar ook mooi aanvullen. Het ligt dus echt heel erg aan de instructrices en de methodes.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:00

Bedankt voor alle reacties! Dan zal ik het uitproberen en kijken of het werkt. Ik hoop echt dat de privélessen mij net het impuls kunnen geven om een stapje vooruit te kunnen. :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:36

Suzanne F. schreef:
Ligt er heel erg aan. Mijn ervaring is dat het meestal niet werkt omdat het verwarrend is voor het paard. Bepaalde trainingsmethoden vereisen consistentie en consequent zijn. Als je dan de ene keer het ene doet en de andere keer het andere dan is dat verwarrend voor het paard.
Maar het kan elkaar ook mooi aanvullen. Het ligt dus echt heel erg aan de instructrices en de methodes.

Ze rijdt op n Manege paard bij de een en op het paard van de instructrice zelf bij de ander .

Ik Zou het proberen, denk dat je er veel aan kunt hebben