Trailerbodem? Wel/ Geen rubber?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_vD

Trailerbodem? Wel/ Geen rubber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:23

Hoi allemaal,

Ik ben samen met mijn vriend en vader mijn oude Weijer trailer aan het opknappen. Deze heeft een polyester opbouw/ dak en houten bodem.
Het volgende op de to do lijst is dus een nieuwe bodem. :D

Nu twijfel ik enorm over wat voor soort betonplex plaat ik er in wil als bodem. En ook of ik er dan wel of geen rubber mat op wil.

Huidige bodem is een betonplex plaat met een soort anti slip profiel. Deze heeft mijn vader destijds via via gekocht toen we deze 13 jaar geleden hebben geplaatst. Echter vind ik deze zelf, zeker voor een paard met ijzers nog steeds vrij glad. Mijn paard staat op zijn blote voetjes en met een pak vlas in de trailer is het voor hem prima. Maar de trailer wordt ook wel eens uitgeleend en ik gooi er bij een nieuwe bodem liever geen vlas meer in.

- Wat zijn jullie tips voor een goede bodemplaat, eventueel al met een antislip profiel als deze écht goed antislip is?
- Wanneer ik voor een 'normale' betonplex plaat ga overweeg ik dus een rubber mat met antislip. Wat zijn de ervaringen met het wel/ niet verlijmen er van? Ik lees namelijk hoor verschillende verhalen, maar hoor graag van mensen die zelf de voor of nadelen hebben ervaren.
- Een gietvloer of aluminiumvloer zie ik niet zitten.
- Evt nog andere tips/ opties qua bodem waar ik misschien nog niet aan gedacht heb? :o

Misschien goed om te weten, de trailer staat het hele jaar door buiten.

Hoor graag tips/ ervaringen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:38

Op de bodem leg je een watervast verlijmde multiplex plaat, 25mm dik, uit één stuk.
De plaat zaag je op maat, boort alle gaten erin en zet 'm vervolgens in minimaal 4 lagen hufterproof professionele autolak. Gaat 25 jaar mee, been there, done that.

Dat is de oude methode....

Tegenwoordig leg je een plaat honingraat kunststof op de vloer en lijmt daar een plaat aluminium traanplaat op. Kost de helft, minder werk en gaat vast ook wel 25 jaar mee.
https://www.tomsold.nl/ in detail: https://www.tomsold.nl/product/celpanel ... xtra-sterk leef je uit....

Oh enne, een losse mat erop. Gietvloeren zijn voor de mindere goden.