Handnaaimachine om dekens te repareren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hefke

Handnaaimachine om dekens te repareren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 12:23

Zijn er mensen die een handnaaimachine hebben om dekens te repareren? Welke ervaringen hebben jullie? En welk merk, type gebruiken jullie?
Wij maken ze nu vaker met de hand, maar dat is een vervelend klusje met als gevolg open vingers van de naaldenprikken :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 12:31

Afbeelding :+

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 12:39

Ik heb een hele sterke electrische naaimanchine. Wat heel handig is, is de langzaamknop. Dus dan kan je de snelheid begrenzen (nog naast het voetpedaal dus).
Het is een Janome, ik ben er echt zó blij mee. Hij kan echt dikke stukken aan, dus een band weer vastnaaien is echt geen probleem. Hij gaat zelfs dan door de dubbele rand van de deken heen.

Ik heb nooit met een handnaaimachine gewerkt, als het niet met de machine kan dan doe ik het helemaal met de hand. Met een leernaald en een tangetje en dat van die open vingers herken ik maar al te goed..

8nnemiek

Re: Handnaaimachine om dekens te repareren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 13:33

Ik gebruik mijn Sailrite voor de dekens. Dat is een mobiele, industriële naaimachine.
Maar je kan ook eens kijken naar de Speedy stitcher. Daar kun je wat meer kracht mee zetten.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 13:46

Ik heb een handnaaimachine maar daar kunnen geen dikke stukken tussen, een deken zou daarmee niet lukken.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 13:53

Dat gaat niet met een “huishoud/hand naaimachine” die hebben niet genoeg kracht op hun naaldvoet om de naald goed door het materiaal te krijgen. Kijk zo als 8nnemiek zegt, voor een Sailrite, die is wat compacter, dan een industriële machine

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:12

Ik herstel alles met de hand en gebruik daarvoor halfronde (matras)naalden. Hiermee heb je nooit kapotte vingertoppen.
Gebogen stoffeerdersnaalden No. 2,4,5 zilverkleurig 3 st. - Prym | bol https://share.google/Bbtb36cOWaA6VMboC

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:26

Hier ooit een handnaaimachine gehad, was een miskoop en raad het iedereen af. Zéker voor dekens. Beter een gewone naaimachine, maar die kunnen ook niet allemaal met dikke stoffen overweg, of je moet de druk/hoogte van de naaivoet kunnen regelen.
Blijft over wat hoogendroog al zegt: met de hand met de halfronde (matras)naalden, of waar ik persoonlijk liever mee werk met rechte naalden met een oog dat groot genoeg is voor de draad (stopnaald bijvoorbeeld) om de dekens te kunnen repareren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:38

Als kan gebruik ik zoomband dat strijk je er op met daar op een stukje stof.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 16:58

Ik heb een speedy stitcher voor handwerk op dikkere/stuggere stukken stof. Wel even oefenen om er wat sneller en handiger mee te worden, maar ik krijg het werk ermee gedaan zonder kapotte vingers.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 17:27

3heathcliff5 schreef:
Ik heb een speedy stitcher voor handwerk op dikkere/stuggere stukken stof. Wel even oefenen om er wat sneller en handiger mee te worden, maar ik krijg het werk ermee gedaan zonder kapotte vingers.

Die zou ik ook aanraden. Super fijn apparaatje.

Hefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 17:44

Dank jullie wel. Een machine moet je weer ergens kunnen plaatsen, dat vind ik dan weer jammer. Neemt weer extra plek in.
Ik heb al even gekeken voor die speedy stitcher, maar op het filmpje gaat het niet zo snel. Zal waarschijnlijk inderdaad een kwestie van oefenen zijn.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 17:46

Mijn brother inov-is komt door 300 gram heen inclusief dekensingel.