Ik zet hem zelf zo goed als nooit buiten en eigenlijk haal ik hem ook zelden binnen. Ik moet dus afgaan op de verhalen van stadgenoten, en met name de stalbaas.
Hij trekt zich los.. dit kent hij helaas al van jongs af aan, toen hij 2 was is hij op de vorige stal door iemand verkeerd gecorrigeerd en liet hij zich door deze persoon niet meer pakken. Toen hadden andere er nog geen last van. Maar helaas wordt het nu toch een patroon
Hij is inmiddels 7 trouwens. Hij is snel en sterk, zet zijn schouder in maar durft ook gerust voor omhoog te komen en vanuit daar haast weg te springen.
Iemand tips?
Hengstenketting over en onder de neus hebben we geprobeerd maar is hij nauwelijks van onder de indruk.
Met voer brengen en halen werkt minimaal. En als het wachten op voer te lang duurt is hij alsnog weg.
Een professional mag ook zeker worden aangeraden worden! Als je iemand kent die naar omgeving Barneveld komt, graag!
Mijn stalbaas vind het gelukkig niet eens zo heel erg. En moet vaker om hem lachen dan huilen gelukkig. Maar ik voel me er wel bezwaard bij inmiddels.
. Meerdere helaas. Heel vervelend, zeker als het gevaarlijk word voor degene die hem vast heeft.