Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ikke schreef:rijdt je een volbloed ook naar de hogere regionen van de dressuur. Dat kost niet meer moeite dan willekeurig wel ander paard.
ikke schreef:Op zich niks mis met een gezonde volbloed maar het moet wel een beetje bij je passen. Het zijn hele coole heethoofden en als je daar mee om kunt, knip....
. Maar de training is beslist anders en minder gericht op buiging, verzameling en het lijf goed gebruiken etc. Ze zijn slim en gevoelig, daarin maken ze ook gebruik van de ruimte die ze krijgen. Blijf je rustig als een paard drukker doet, dan kun je zeker een match zijn. Ik vind ze minder geschikt voor onzekere ruiters of ruiters die snel in de stress schieten.
Cioccolato schreef:Het ligt er ook aan hoe ze gefokt zijn. Ik zoi er geen kopen die voor renbaan is gefokt en naar hier is geïmporteerd, helemaal niet als t weinig tot niks kost. Dat is t uitschot.
In de eventing lopen ook veel (grotendeels) volbloeden, vaak toch net anders gefokt. Die lopen ook prima mee alleen het zijn om te zien geen typische dressuur paarden.. ze lopen met een cool karakter toch met voldoende bloed crossen rond.. dus dan zou ik in die richting zoeken
Diddykong schreef:Behalve veulens staan er ook leuke 2 jarigen te koop, die zijn al meer af en kun je op de foto zetten. En hoef je minder lang te wachten
Pikeur schreef:Diddykong schreef:Behalve veulens staan er ook leuke 2 jarigen te koop, die zijn al meer af en kun je op de foto zetten. En hoef je minder lang te wachten
Hier zit ik nu ook aan te denken, 2 jonkies kopen van een meer dressuurgericht ras ipv 1 volwassen paard.
Ik mis het rijden eigenlijk nog nieteens het meeste dus het maakt ook eigenlijk helemaal niet uit als dat (nog) niet gaat.