Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
F_T schreef:Zou hij mennen nog kunnen (goed met aangespannen buik en dus niet met holle rug)
En zou jij dat zelf leuk vinden?
Of is hij of jij daar het type niet voor?
(Áls je dit doet laat hem dan beleren bij professionals die jou ook meteen goed instructies geven over hoe hem te rijden en blijf lessen )
Kmbly schreef:F_T schreef:Zou hij mennen nog kunnen (goed met aangespannen buik en dus niet met holle rug)
(Áls je dit doet laat hem dan beleren bij professionals die jou ook meteen goed instructies geven over hoe hem te rijden en blijf lessen )
Dat zou ook nog wel een leuk idee zijn. Hij heeft ook weleens met een slee erachter gelopen en we hebben samen gehorseboard!
Alleen knaagt die angst aan me als hij wel ervandoor gaat zoals onder het zadel….
Kmbly schreef:F_T schreef:Zou hij mennen nog kunnen (goed met aangespannen buik en dus niet met holle rug)
En zou jij dat zelf leuk vinden?
Of is hij of jij daar het type niet voor?
Dat zou ook nog wel een leuk idee zijn. Hij heeft ook weleens met een slee erachter gelopen en we hebben samen gehorseboard!
Alleen knaagt die angst aan me als hij wel ervandoor gaat zoals onder het zadel….
Elisa2 schreef:Voor de wagen zou kunnen mits het er vandoor gaan niet komt door pijn door de KS, dan is het levensgevaarlijk.
anjali schreef:Je hebt hem aan huis staan.Dan hoef je geen dure pensionstal te betalen- laat hem gewoon lekker op de wei lopen als gezelschapspaard. Verkopen lijkt me lastig als je eerlijk bent over zijn ks want wie wil dat . Als je zou proberen hem te verkopen zonder dat erbij te zeggen, dan gaat hij in de handel terechtkomen als hij bij een nieuwe eigenaar ook gekke sprongen zou gaan maken. Velen doen dat maar dat gevoel heb ik bij jou niet ts! Als ik jou was zou ik hem dus zelf houden.Een paard is ook leuk zonder er op te moeten rijden.
Kmbly schreef:Ik merk bij hem geen pijn op. Anderen vinden ook zijn sprongen niet vanuit het pijn gedrag komen, maar uit fris en werkwilligheid (met veel halsstrekken en rustig werk is hij juist een bom dat uit het niets kan ontploffen. En met echt werk is hij energiek, maar niet blokkerig als in wild doen. Het is lastig te beschrijven).
siskeh schreef:Kmbly schreef:Ik merk bij hem geen pijn op. Anderen vinden ook zijn sprongen niet vanuit het pijn gedrag komen, maar uit fris en werkwilligheid (met veel halsstrekken en rustig werk is hij juist een bom dat uit het niets kan ontploffen. En met echt werk is hij energiek, maar niet blokkerig als in wild doen. Het is lastig te beschrijven).
Ik vind het wel bijzonder dat hij met bijvoorbeeld halsstrekken dit laat zien. Dan zou ik ergens mogelijk toch pijnklachten verwachten.
Misschien dat het door gedrag komt, maar eerlijk gezegd zou ik dat durven zeggen als fysiek beter is uitgesloten. (zoals hals, spondylose etc)
Als antwoord op je vraag verkopen: er vanuit gaande dat hij nu eigenlijk niet echt te berijden is en met wat probleemgedrag, zou ik hem absoluut niet verkopen.
Of je pakt het aan, of weideversiering, of inslapen/slacht..