Eurostar simileatherdekjes niet meer interessant om te kopen of???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Eurostar simileatherdekjes niet meer interessant om te kopen of???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 21:39

Ik probeer al een tijdje af en aan om mijn voorraadje paardenspullen te verkopen, omdat mijn rij-tijdperk helaas echt wel gedaan is.
Ik heb 4 zeer nette en weinig gebruikte Euro-star simileather dekjes liggen. Mooi stevig, schoon, mooi materiaal en ook ( in mijn ogen dan) tijdloos ontwerp.

Ze staan overigens niet op Bokt markt, maar op Vinted. Via Vinted is versturen een stuk een eenvoudiger, minder regionaal en minder priizig.

Heeft iemand enig idee waarom niemand erop reageert?
Wat zou in jullie ogen een goede prijs zijn om te vragen?

Het gaat om deze dekjes, waarbij de donkerblauwe en wit/ blauwe zgan zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Re: Eurostar simileatherdekjes niet meer interessant om te kopen of???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:41

Geen idee wat je er voor vraagt. Maar tweedehands dekjes is eurootjeswerk, nog geen 10 euro per dekje.
Alleen Eskadron wil wel eens wat meer opleveren is mijn ervaring (althans, ik zie daar vraagprijzen voorbij komen waarvan ik denk, die is kierewiet. Ik heb zelf geen eskadron).

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:42

oude dekjes zijn nou eenmaal gedateerd. Ik denk dat je in mag zijn voor €5 per stuk.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:44

Als ik zou zoeken naar dekjes, dan was vinted echt de laatste plek waar ik ging zoeken :')
Ik associeer dat echt niet met paarden spullen
Verder zijn de dekjes vrij gewoontjes, duidelijk niet meer nieuw en geen boeiend ontwerp.
Dat grijs/blauwe met die fel roze is echt een bewuste keuze die je moet maken zegmaar :')

Ik zou 5 euro per dekje denk ik een prima prijs vinden, maar ik heb geen idee wat de huidige dekjes markt doet :P

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:46

Het komt misschien door de foto.. maar ik vind ze er best oud uit zien.
Ik zou er denk ik 5 euro per stuk voor geven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:48

Vinted is best in opkomst met paarden spullen maar nog niet de plek.
Verder zijn deze dekjes zeker niet meer van deze mode, dus moet je er exht een liefhebber voor treffen.
Vinted is natuurlijk ook een koopjes markt voor zulk spul, dus paar euro per dekje.. nog geen eens 5 zoals hier genoemd.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:50

Het zijn natuurlijk ook echt oude dekjes. Van zo’n. 15-17 jaar oud ongeveer.

Vroeger verkochten tweede hands dekjes als een tierelier.
Nu niet meer. Sowieso tweede hands paarden spullen nauwelijks nog is mijn ervaring.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 21:53

Ik zou er ook niet meer dan 5 euro voor geven. Maar 20 euro voor alle 4 vind ik nog aan de dure kant

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 21:58

Ok, dat zegt ook wel genoeg dan. -O-
Ik vind ze zelf nog steeds leuk. En ze zijn idd van meer dan 15 jaar geleden, maar ik ben er zuinig mee omgegaan en er zijn er 2 echt nog als nieuw.
De andere twee zijn gebruikter om te zien, maar nog steeds heel netjes.
Ik zie hier op Bokt dekjes staan die er veel minder netjes uitzien en dan voor 15 euro staan bijv.
Dan moet de prijs omlaag……

Op Marktplaats lukte de verkoop niet. En ik hoorde hier dat Vinted wel aardig liep en dat het paardenspul eindelijk verkocht mag worden daar, dus vandaar de keuze voor Vinted.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:01

Dekjes verkopen prima op Vinted maar dan spullen die nu in de mode zijn, Kentucky, le mieux, equestrian Stockholm etc.

Dit zijn echt oudjes en daardoor niet meer interessant helaas. Je ziet de leeftijd van deze dekjes ook meteen als je ernaar kijkt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 22:02

Saul schreef:
Het zijn natuurlijk ook echt oude dekjes. Van zo’n. 15-17 jaar oud ongeveer.

Vroeger verkochten tweede hands dekjes als een tierelier.
Nu niet meer. Sowieso tweede hands paarden spullen nauwelijks nog is mijn ervaring.

Ik had er ook een oud leren galster opgezet en dat was binnen 5 minuten verkocht gek genoeg.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:03

ikkedus schreef:
Ok, dat zegt ook wel genoeg dan. -O-
Ik vind ze zelf nog steeds leuk. En ze zijn idd van meer dan 15 jaar geleden, maar ik ben er zuinig mee omgegaan en er zijn er 2 echt nog als nieuw.
De andere twee zijn gebruikter om te zien, maar nog steeds heel netjes.
Ik zie hier op Bokt dekjes staan die er veel minder netjes uitzien en dan voor 15 euro staan bijv.
Dan moet de prijs omlaag……

Op Marktplaats lukte de verkoop niet. En ik hoorde hier dat Vinted wel aardig liep en dat het paardenspul eindelijk verkocht mag worden daar, dus vandaar de keuze voor Vinted.

Dat kan, maar ook die mensen kunnen er lang mee blijven zitten. Of het niet verkopen.
Ik zou het op Facebook plaatsen in van die paardenspullen verkoop hoekjes of op marktplaats

Ik had ze zelf denk ik gratis weggegeven. Ik gebruik zulke oude dekjes (ook al zijn ze netjes) hier vaak als hondenmand vulling :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:03

Ik heb laatst een stapel oude dekjes verkocht op Vinted. Allemaal tussen 3 tot 8 euro verkocht, afhankelijk van merk/staat.

Je foto’s vertekenen misschien ook een beetje. Ik vind ze er niet super netjes en stevig uit zien (kleur lijkt verwassen/vies), misschien helpt andere verlichting bv.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:04

Ja, deze zijn wel echt heel oud. Ik heb nog een stripe-in liggen, geweldig fijne dekjes, maar niks meer waard.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:04

De dekjes waren jaren geleden in de mode. Vraag naar deze dekjes is dus klein en dan ga je ze niet kwijt raken voor het gemiddelde van €20,00 waarvoor je de dekjes te koop hebt staan. Ik zag net van 1 een soort gelijk dekje erop staan voor €2,00. Verschil is dus veel te groot. Het zit hem echt in de prijs i.c.m. de vraag. Verder zijn je advertenties prima hoor. Je komt wel over als een fijne en betrouwbare verkoper en je foto's en tekst zijn duidelijk.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 22:17

Sentimentele waarde denk ik. Ofzo.
Als je gaat prijzen staan er vaak voorbeelden bij die het laagst geprijsd zijn. Daar ben ik op Vinted wel eerder mee in de fout gegaan. Dus dar heb ik me niet door laten leiden.
Ik hoop(te) misschien op een zeldzaam iemand die de dekjes net zo mooi vind als ik :j .
Ik heb de in mijn ogen mooiste dekjes altijd bewaard met in mijn hoofd de gedachte dat ik misschien …ooit…… Nou ja, vul maar in.
Ik ga even aan het idee wennen en dan de vraag omlaag doen. En anders mogen ze me er ooit in begraven ofzo. :o
Ik had ze willen weggeven aan twee bekenden, maar de een heeft me geghost en de ander geeft geen drol om dekjes. En ergens wil ik wel iemand kennen om ze weg te geven.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 22:18

Enniewee, thanks voor de reality check!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:26

Ik heb dekjes uit dat tijdperk 10 jaar terug nieuw in een outlet gekocht voor 10 €.

Denk dat 2,50 nu beter in de buurt komt.
Want ze zijn duidelijk al dunner geworden.

Echt veel dingen zijn niets meer waard.
En vaak al niet de moeite naar een pakket punt te rijden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 07:24

Sowieso heb ik het idee dat de hele dekjes-hype wat een tiental jaren terug speelde, tegenwoordig niet meer zo aanwezig is?

Ik weet nog dat mensen grof geld betaalden voor Eskadron dekjes en bijbehorende dralon deken, maar ook bepaalde kleuren Eurostar stripe-in gingen voor flink geld.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 07:37

Idd, of verkopen voor een paar euro, of weg geven.
Voor deze, wat gedateerde dekjes is geen publiek.

Hier maanden terug ook wat dergelijke dekjes verkocht voor 2-3 euro/stuk. Dan raak je ze wel kwijt(ook op vinted)

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 07:43

Hier verkoopt via Vinted gek genoeg ook tig keer sneller. Maar ben bang dat deze dekjes ook niet zo veel meer opleveren...

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 07:50

_San87_ schreef:
Sowieso heb ik het idee dat de hele dekjes-hype wat een tiental jaren terug speelde, tegenwoordig niet meer zo aanwezig is?

Ik weet nog dat mensen grof geld betaalden voor Eskadron dekjes en bijbehorende dralon deken, maar ook bepaalde kleuren Eurostar stripe-in gingen voor flink geld.

Ik weet nog dat mensen van mijn toenmalige Poolse paardenforum accounts op bokt gingen aanmaken om die zeldzame dekjes en dralons hier vandaan te kunnen halen, echt niet goed :=

Tegenwoordig is het aanbod ook veel groter, je koopt vandaag een stapel online en morgen zijn er weer 10 nieuwe collecties

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 08:04

Tweedehands paardenspullen verkopen echt super slecht tegenwoordig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 08:09

Elisa2 schreef:
Tweedehands paardenspullen verkopen echt super slecht tegenwoordig.

Ligt er aan wat, de populaire nieuwere merken zeker in aparte kleurtjes ben je zo kwijt op mp of vinted.
Oudere dingen inderdaad helemaal niet.
Al heb ik laatst nog wel een Anky cherry dekje van 100 jaar oud verkocht :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 08:10

Fly_high schreef:
_San87_ schreef:

Ik weet nog dat mensen van mijn toenmalige Poolse paardenforum accounts op bokt gingen aanmaken om die zeldzame dekjes en dralons hier vandaan te kunnen halen, echt niet goed :=

Tegenwoordig is het aanbod ook veel groter, je koopt vandaag een stapel online en morgen zijn er weer 10 nieuwe collecties

Ja, dat was echt bizar, de Eskadron-manie :)).