Ik wil mij toch weer wat meer gaan verdiepen in de paarden. Alleen loop ik tegen 1 probleem aan: de concentratie bij Engelse video's is echt onbestaande. Ik verlies meteen interesse omdat er al zoveel gaande is in mijn hoofd dat al het vertaalwerk er niet meer bij past. Zo heb ik een tijdje het programma van Warwick Schiller gevolgd en van Pat Parelli. Maar ik bekeek de video's niet omdat ik er telkens tegen op zag door de taal.
Mijn vraag: bestaat er dus zoiets in het Nederlands? Ik kwam Isabelle van Laer al tegen en de Human en Horse Academy/thuisstudie. Die lijken mij wel erg interessant. Heeft er iemand een goede ervaring met deze?
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 07-12-25 18:26
Omdat dit topic op VMR thuishoort ga ik het daarheen verplaatsen.
Grondwerk en rijden. Alles mag aan bod komen. Ik vond de programma's van Parelli en Warwick super leuk. Zoiets zoek ik in het Nederlands. Of ervaring met degene die ik benoemde.
Geen idee of het aansluit bij wat je zoekt, maar ik vind de online cursussen van Takt Academy echt fantastisch. Over verticale balans en zijgangen. Moet alleen net zijn wat je zoekt.