Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Is dat gewoon documentatie over de stops en herkomst van het paard of moet ik me daar iets anders bij voorstellen? sevenofnine schreef:Als ze moeten vliegen zal het idd wel niet te overzien zijn qua kosten. Ik dacht voornamelijk aan import van het ene EU land naar het andere, maarja Ierland is ook een EU land & dat zal vliegen zijn.
@Quir wat zijn traces?Is dat gewoon documentatie over de stops en herkomst van het paard of moet ik me daar iets anders bij voorstellen?
Furst schreef:Ik heb vanuit NL naar BE geimporteerd. 2x zelfs. Volgens mij vielen de kosten allemaal wel mee, zal ze even opsommen.
Vervoer: 325 euro met transportbedrijf, 150 euro met meeliften (gedeelde dieselkosten)
Inschrijven bij HorseID: 50 euro per paard
Coggins test: 50 euro per paard
Dierenartskosten: 50 euro per paard
denk dat dit het was. De Coggins test heb ik overginds bij 1 paard kunnen vermijden geloof ik omdat ik wel een gezondheidsverklaring had, maar vergeten meesturen was, lol.
billy3105 schreef:Furst schreef:Ik heb vanuit NL naar BE geimporteerd. 2x zelfs. Volgens mij vielen de kosten allemaal wel mee, zal ze even opsommen.
Vervoer: 325 euro met transportbedrijf, 150 euro met meeliften (gedeelde dieselkosten)
Inschrijven bij HorseID: 50 euro per paard
Coggins test: 50 euro per paard
Dierenartskosten: 50 euro per paard
denk dat dit het was. De Coggins test heb ik overginds bij 1 paard kunnen vermijden geloof ik omdat ik wel een gezondheidsverklaring had, maar vergeten meesturen was, lol.
Oh eindelijk de prijs van de coggintest, nooit kunnen vinden
Is het zo dat als de coggin positief is in BE dat er dan een slacht plicht is? Of zit ik helemaal verkeerd?
sevenofnine schreef:Ok, dan dacht ik te ingewikkeld. Ik zie wel vaak volbloeden te koop uit Ierland in het goedkope segment. Dan stel ik me wel snel de vraag "hoe?" zijn ze dan wel veilig op transport gezet enz.
@Furst Bedankt voor die lijst, da's interessant. De dierenarts deed dus de Cogginstest en keuring voor transport & dat moet dan de Nederlandse DA geweest zijn? Of was de Coggingstest in NL gedaan en dan ingeschreven door een Belgische?
sevenofnine schreef:Ok, dan dacht ik te ingewikkeld. Ik zie wel vaak volbloeden te koop uit Ierland in het goedkope segment. Dan stel ik me wel snel de vraag "hoe?" zijn ze dan wel veilig op transport gezet enz.
@Furst Bedankt voor die lijst, da's interessant. De dierenarts deed dus de Cogginstest en keuring voor transport & dat moet dan de Nederlandse DA geweest zijn? Of was de Coggingstest in NL gedaan en dan ingeschreven door een Belgische?