geschatte verkoopprijs pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Agh1

geschatte verkoopprijs pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 19:36

Hoi,
Wat zouden jullie betalen voor een E-pony merrie net 19 jaar. Volgende informatie:
- 153 cm
- duitse rijpony
-Toen ze 4 was een veulen gehad
-Charivari x Le Matin
- in het verleden m springen l2 dressuur b eventing tussen de pony’s / b springen tussen de paarden
- huidig afgelopen 7 jaar)hobby doel gericht gereden ivm geen wedstrijd interesses
- allrounder
- braaf bij dierenarts, hoefsmid en tandarts etc
- kan niet heel goed met sommige andere paarden, in de wei geen probleem in de kudde maar in de bak soms wel en word ze wat lelijk met de oren in de nek (zal niet gauw trappen naar andere paarden maar eerder gillen)
- netjes onderhouden door osteopaat, hoefsmid en entingen van de dierenarts
- word heel heet tijdens het springen maar wel
vertrouwd en kent geen weigeren
- samen uit buitenrit braaf, alleen soms wat spannend maar zal nooit wegrennen of gemeen worden.
- houd van lange poetsbeurten
- goud eerlijk en hart van goud
- afgelopen jaren niet gekeurd geweest
- geschikt voor een zekere/consequente ruiter, omdat ze soms wat heet kan worden, maar jonge meisjes rijden er ook zo mee weg zolang ze niet teveel vragen
Laatst bijgewerkt door Agh1 op 26-11-25 20:05, in het totaal 5 keer bewerkt

siskeh

Re: geschatte verkoopprijs pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:50

Ik denk dat het vooral afhankelijk is van hoe gezond ze is, wat voor type ruiter ze geschikt is en hoe ze bijvoorbeeld op ander terrein/buitenrit is.

Is ze geschikt voor beginners en braaf op buitenrit bijvoorbeeld dan wordt de prijs al anders.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:54

Ze wordt nu wel ouder natuurlijk.
Hoe is het met de algemene gezondheid?
Ooit kreupel geweest?
Recent nog foto's gemaakt?
Is de pony nu in goede conditie?

Wat bedoel je met, kan niet heel goed met andere paarden.
Kan ze bijvoorbeeld nooit in een koppel buiten staan?

Agh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 20:01

Ik heb de informatie aangepast in de tekst met jullie vragen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:05

Het klinkt niet als beginnerspony als ik het zo lees, ook niet geheel ontspannen recreatie als je alleen op buitenrit wil met een zenuwachtige pony. Wat doet ze als ze het spannend vind? Dat vind ik nog wel uitmaken.

En dan nog de gezondheid. Als die goed is kom je al hoger uit dan wanneer er kwaaltjes zijn.

Wat gebeurd er als zo’n jong meisje wel wat vraagt?

Dan wordt het een optel som en ka er zo maar 1500€ of meer verschil in zitten

Agh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 20:07

Als je alleen op buitenrit bent en ze vind het spannend gaat ze stil staan en kijken en dribbelt ze wat verder. Zodra je juist met een koppel bent, en dan andere paarden vinden iets spannend gaat zij er wel langs en de andere niet.
Ze is niet bang voor wegverkeer (vrachtauto’s, aanhangers en trekkers maakt haar niet uit)
Maar eerder dingen die in de tuin staan bij mensen.

Agh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 20:09

Wanneer een jonger meisje ( klein en fijn, weinig power) wat vraagt en ze word soms wat heet en sterk dan hebben ze net niet genoeg power om haar aan te kunnen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:16

Lastig denk ik.

Een oudere pony kan goed verkoopbaar zijn als het een schoolmaster is of geschikt voor beginners. Dit dier lijkt beide niet.
Ik denk dat je blij mag zijn met een fijn plekje eigenlijk en zou dat voorrang geven boven een aankoopprijs. Ik ga er uiteraard vanuit dat ze nog door een klinische keuring komt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:21

Is de pony in goede gezondheid?
Zijn er in het verleden blessures geweest?
Is de pony recent gekeurd en op de foto gezet?

Jij kent je pony het best.
Kan de pony nog een ronde mee in de sport of beter van niet?
En zo niet, kan een beginneling er recreatief er eenvoudige rondjes mee stappen.

Agh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 20:29

Pony heeft niet dat ik weet blessures gehad.
Toen ik haar gekocht heb heb ik haar niet gekeurd, in de tussentijd ook niet gedaan.

Ze kan zeker mee in de sport, maar zou het ook prima kunnen doen hobby matig
Beginners kunnen prima basis gericht in de bak aan het werk

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:36

Agh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 20:44

Nee dit gaat niet over het zelfde paard.
Ik heb haar al een dikke 7 jaar

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 21:25

Ik heb een paar maanden geleden een D pony van 18 jaar gekocht. Deze pony heeft geen papier en is erg sterk voor beginners/kinderen. Ik heb er 2500 euro voor betaald. Geen idee of dat duur is of juist niet. Ik rij er mee in het bos. Maar ze is vooral als nuchter weide maatje aangekocht, dus als ze niet meer gereden kan worden is het geen probleem.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 08:45

Dus we hebben het hier over een al wat oudere, recreatieve merrie waar wat werk aan gaat zitten. Bij jou kan ze wel eens heet zijn, maar dat heb je volgens je andere topic bij een ander paard ook, dus ligt het dan aan jou of aan het paard? Best kans dat het ingesleten gedrag is, wat door een handige ruiter met de juiste instructie op te lossen is.

Maar dan, ze is al 19, dat verander je niet zomaar meer. Daarnaast kan ze moeilijk gaan doen bij andere paarden en kan ze ook moeilijk alleen naar buiten. (Ook dit zal wellicht met veel geduld nog kunnen veranderen, maar again, ze is al 19.)

Wil je deze pony echt verkopen? Je leest zulke nare verhalen tegenwoordig. Kans dat ze in de handel terrecht komt is natuurlijk best aanwezig en hoe vaak lees je niet op Bokt dat mensen enorme spijt hebben van de verkoop want dit hadden ze niet gewilt?

Maar goed, je vraagt om een prijs. Heel eerlijk? Wat de gek er voor geeft. Ik zou er zelf zo,n 1500-2000 maximaal voor willen betalen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:04

Tja over een paar weken is ze officieel 20, zo te lezen is het geen hele makkelijke pony. De meeste mensen die een ouder paard of pony zoeken willen daar lekker recreatief mee rijden. Voordeel is wel dat er door de maat ook volwassenen op kunnen. Qua prijs ga ik met Fohadie mee, en ook met de rest wat zij schrijft trouwens. Persoonlijk zou ik helemaal niks willen betalen voor zo'n pony omdat het toch een leeftijd is waarop de gebreken meestal naar boven beginnen te komen.