Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Oehlala schreef:ik zou even bij de KNHS of RVO informeren. Het zal erop neerkomen dat een dierenarts jouw paard opnieuw scant om de chip te verifiëren en evt jouw paard schetst en dan moet je die formulieren tezamen met de aanvraag naar een PPI sturen.

Suzanne F. schreef:Oehlala schreef:ik zou even bij de KNHS of RVO informeren. Het zal erop neerkomen dat een dierenarts jouw paard opnieuw scant om de chip te verifiëren en evt jouw paard schetst en dan moet je die formulieren tezamen met de aanvraag naar een PPI sturen.
Ja dit. En sowieso gooi je geen paspoorten weg toch? Die moet je terugsturen naar de uitgevende instantie bij overlijden.
Suzanne F. schreef:Oehlala schreef:ik zou even bij de KNHS of RVO informeren. Het zal erop neerkomen dat een dierenarts jouw paard opnieuw scant om de chip te verifiëren en evt jouw paard schetst en dan moet je die formulieren tezamen met de aanvraag naar een PPI sturen.
Ja dit. En sowieso gooi je geen paspoorten weg toch? Die moet je terugsturen naar de uitgevende instantie bij overlijden.
marfries schreef:Hoe erg is het dat je geen paspoort hebt?
Als je niet van je eigen erf af gaat met het paard, geen entingen erin laat noteren, stokmaat of medische behandelingen, heb je praktisch geen paspoort nodig. Wettelijk wel, want bij ieder paard moet een paspoort zijn, maar de NVWA zal dat niet vaak bij particulieren op eigen erf komen controleren . Op openbare weg moet je het kunnen tonen, bij verkoop of export (waarschijnlijk) ook.
Bij aan huis inslapen is er mij nog nooit om gevraagd.
Oehlala schreef:Dat klopt, de paspoorten zou je eigenlijk terug moeten sturen naar het stamboek en die melden hem dood bij RVO. nu is de regelgeving natuurlijk pas echt actueel sinds een aantal jaren, en leefde het voorheen niet bij de eigenaren, dus nou ja kan gebeuren.
Feit is dat er nu gaan paspoort is, dus beter even goed informeren (het best bij RVO) hoe nu verder te gaan.
juval schreef:Oehlala schreef:Dat klopt, de paspoorten zou je eigenlijk terug moeten sturen naar het stamboek en die melden hem dood bij RVO. nu is de regelgeving natuurlijk pas echt actueel sinds een aantal jaren, en leefde het voorheen niet bij de eigenaren, dus nou ja kan gebeuren.
Feit is dat er nu gaan paspoort is, dus beter even goed informeren (het best bij RVO) hoe nu verder te gaan.
Je kan je paard toch zelf dood melden bij RVO? Dan heb ik wel gedaan iig.
Ibbel schreef:Klinieken vragen altijd naar je paspoort. En die moet je sowieso dan bij je hebben wánt je transporteert je paard.
Maar ze vragen er naar, om te controleren of er een 'niet geschikt voor mensenlijke consumptie' paragraaf in staat, en die er in te zetten als er medicatie wordt gebruikt waardoor die clausule er in moet.
En daarbij uiteraard na vragen of de eigenaar daarmee akkoord gaat - zo niet, beperkt het de medicatiemogelijkheden.