Ik twijfel tussen Corral westernboots of Sendra’s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pingpong135

Ik twijfel tussen Corral westernboots of Sendra’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 08:36

Wie heeft ervaring met de merken Sendra en Corral boots westernlaarzen?

Ik heb van beide merken erg leuke hoge westernboots gezien maar kan ze nergens in de buurt fysiek passen.

Beide merken zijn best wel ( heel erg) prijzig dus k vraag mij af wat het verschil in pasvorm en comfort is van beide merken. Voordat het wel heel dure kastvulling wordt

Iemand ervaring met Corral western laarzen? Het lijkt niet zo bekend in Nederland……

Tink89

Re: Ik twijfel tussen Corral westernboots of Sendra’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 08:56

Er is maar een goed antwoord op die vraag en dat is: ga passen! Of laat ze thuis komen en pas dan. Want de pasvorm kan anders zijn per model en merk en hoe jouw voet in een laars past, kan niemand voorspellen.

Mijn sendra laarzen zijn best smal, voor mijn voorvoet eigenlijk net te smal zelfs. En ik vind ze niet ideaal met een hoge wreef. Maar dat kan bij een ander model weer totaal anders zijn.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 09:07

Ik heb ooit Corrals gehad. Zoals ze in de winkel (en in het algemeen bij de meeste western boots) adviseren, had ik deze iets aan de kleine kant gekocht, onder het motto "ze zetten sowieso nog uit". No way bij deze Corrals, die veroerden geen vin meer. Ik vermoed dat doordat er veel stiksel en versiering op zat, dat dat dus niet meer lukte. Heb ze dus na een paar jaar van miserie en rondlopen met pijnlijke voeten verkocht. Opgelet dus als je Corrals koopt ;)

Pingpong135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 13:08

Tink89 en miezelke, Bedankt voor jullie antwoord. Passen is idd het beste maar ik ben altijd wat huiverig of ik mn retourgeld nog wel terug zie bij een bestelling in het buitenland. Goede tip van de corrals! Bedankt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:11

Ze hebben echt verschillende (pas)vorm. Maar tussen hoge Sendra's en 'gewone' zit ook nog weer verschil. Passen is echt het beste. Arthurs heeft beide als het goed is, misschien is dat wat om te passen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:20

Ik weet niet waar je woont maar als het kortbij de duitse grens is zou ik eens in Köln gaan kijken bij Ullbara western boots, die heeft heeeeeel veel sendra, super aardige en kundige man.

Verder heb ik al een jaar of 10 sendra's die ik eerst vooral voor net droeg en nu tijdens het linedancen, helemaal blij mee <3

Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:07

Ik heb 2 paar Sendra's die ik eigenlijk afwissel voor dagelijks, Corral geen ervaring mee dus kan enkel voor de Sendra's spreken. Kwalitatief zijn ze het geld waard en comfortabel zijn ze ook. Heerlijk ook met leren zool, zie je helaas niet vaak meer voor vrouwenschoenen maar vind ik veel fijner dan rubber. Vormt perfect naar je voet en je voelt veel beter waar je je voeten neerzet. En is ook goed voor je houding en loop techniek (als je verkeerd loopt glij je weg, maar loop goed en je loopt op ijs nog prima met die dingen). Heb sinds ik die heb geen sneakers meer in huis, nu paar jaar ofzo. Maar als je het niks vind kun je er bij de schoenmaker zo rubber onder laten zetten.

Betreft pasvorm, ze zijn aansluitend en zeker niet lomp. Ik weet niet hoe ze tegenover andere western boots zijn, maar ik vind ze niet per se smaller dan "normale" schoenen. Zijn daardoor erg flatterend en makkelijk casual te dragen.

Zelf heb ik een hoge laars en enkellaarsjes. Kwa maat is dat wel echt ff opletten. Maten hier in de EU zijn puur de lengte van de zool in Pariser Stich (oude meeteenheid). Die is idd kloppend, maar dat zegt niks over breedte en hoogte. De hoge laarzen hebben geen rits en de enkellaarsjes wel. De hoge zijn daarom een stuk hoger op de wreef en dan de enkellaarsjes (vermoed omdat je je voet er doorheen moet kunnen kantelen). Heb daardoor de enkellaarsjes een maat groter moeten kopen ondanks dat ze hetzelfde "model" hebben voor de voet. Voelt als een halve maat verschil, en welke beter zit ligt aan wat voor sokken in aan heb := . Maar ook met de "verkeerde" sokken loop ik er zo een hele dag op.

Vind trouwens niet dat ze uitlopen, ze zijn na meer dan 2 jaar dagelijks dragen nog net zo als toen ik ze kocht. Ze moeten gewoon goed zitten bij passen. Meeste stevigere leer doet dat niet, het vormt enkel naar je lichaam. Maar da's meer de curves van je lichaam gaan volgen (wat welke kleine oncomfortabelheden kan wegwerken als een recht stukje bijv. wat ronder wordt) dan een maat erbij. Mijn rijlaarzen zijn ook nooit uitgelopen bijvoorbeeld.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:17

Ik heb geen ervaring met Corral, maar wel met Sendra: das echt mien merk!
Verschillende modellen en ze vallen bij mij altijd precies op maat. Wel eventjes inlopen, maar daarna zitten ze echt als gegoten. Voor mij geen ander merk meer.

Pingpong135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 15:23

Nala, Wat een gave laarzen! Dit model was destijds echt mijn favoriet maar toen had ik de centjes er niet voor. Nog steeds prachtig.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:26

Ik heb sendra rijlaarzen gehad en ik vond ze niet prettig. Ze hadden een leren voering en waren daardoor erg stroef. Zonder plastic zakje om mijn voeten kwam ik er moeilijk in ondanks dat de maat goed was. Ik vond ze ook vrij hard aanvoelen. Mijn gewone sendra’s liepen lekkerder maar ook daar dezelfde stroeve binnenkant. Ze zijn mooi en onverslijtbaar volgens mij, dat wel. De rijlaarzen heb ik uiteindel8jk geruild met iemand voor Ariat’s :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 18:41

Er bestaat een FB groep met Sendra's te koop, misschien daar eens rondneuzen?

Arthur heeft hele mooie hoge Sendra's, jammer dat die kuitmaat mij niet past.

Ik heb simpele halfhoge Sendra's maar kan er niet fijn mee rijden. De aantrek lussen zitten helaas in de weg.
Hebben leren zolen maar er is vanuit fabriek ook rubber op gestikt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:09

Corral zit mij dus echt niet... dus ik zeg net als de anderen ook: passen!
Sendra heb ik volgens mij nog nooit gepast; Mayura zit mij dan weer als gegoten. Ik draag ze onder mijn normale kleding en niet naar stal, heb Mayura staan en een stel Cavender die ik in San Antonio heb gekocht.

Passen is echt het best. Succes!