Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Amber_anne schreef:Ben je al bij het paard gaan kijken? Dat zou ik als eerste doen om te zien of er een klik is
Verder zou ik me geen zorgen maken om die 2000 als buffer als je 500 per maand kan sparen (is dat naast alle kosten zoals stalgeld etc?). Aangezien je 20 bent snap ik ook niet waarom dit in overleg met je ouders zou moeten, tenzij zij meebetalen
Elisa2 schreef:Ik zou me meer zorgen maken om de leeftijd. Heb je ervaring met jonge paarden opleiden/ zadelmak maken en doorrijden? Want zo nee, dan ga je ook nog veel geld daar aan kwijt zijn aan begeleiding etc.
Als het je eerste paard wordt kun je beter geen groen paard kopen maar eentje van een jaar of 8 met een goede basis.
anjali schreef:Elisa2 schreef:Ik zou me meer zorgen maken om de leeftijd. Heb je ervaring met jonge paarden opleiden/ zadelmak maken en doorrijden? Want zo nee, dan ga je ook nog veel geld daar aan kwijt zijn aan begeleiding etc.
Als het je eerste paard wordt kun je beter geen groen paard kopen maar eentje van een jaar of 8 met een goede basis.
Die zou waarschijnlijk duurder zijn dan wat het beoogde paard van ts nu moet kosten.
Flevolander schreef:realiseer je, gezien je leeftijd dat wanneer je op jezelf gaan wonen het tzt kan betekenen dat je mogelijk weer afscheid moet nemen van je paard om financieel rond te komen. Ik weet niet wat voor studie je volgt en of je een relatie hebt, maar als starter is het hebben van een paard vaak wel een pittige combinatie..