Koude tenen! Winterrijlaarzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia85

Koude tenen! Winterrijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:19

De eerste ritjes met gevoelloze tenen heb ik weer achter de rug. Ik krijg in de winter laat van wintertenen en schoenen moeten dan doorgaans een maatje groter. Nu gaat t echt tenen koste van mijn rijplezier.
Zijn er mensen met winterrijlaarzen hier en helpt dat echt ook bij de tenen? Of zijn ze vooral gewoon aan de benen lekker warm
Of heeft iemand andere tips?

LoveBodin

Re: Koude tenen! Winterrijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:35

Ik heb bontgevoerde winter rijlaarzen , maar ik merk dat mijn benen zelf volledig warm houden veel beter werkt. Zonder worden mn tenen toch wel een beetje koud, maar dan zijn mn benen ook heel erg koud, ondanks van die gevoerde rijbroeken en thermoleggings. Met mn rijrok en winter rijlaarzen is het heel fijn rijden, ook als het echt heel koud is. Heb de rijrok zelf gemaakt trouwens.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:15

De wollen sokken van soxs zijn echt super in de winter! Ik rijd dan met mn stallaarzen (mountain horse devonshire) en heb geen koude voeten.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:29

Ik heb gevoerde winterlaarzen, en doe pedaalemmer zakjes onder mijn sokken.
Het zit voor geen meter, maar het is wel lekker warm.

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:32

Ik heb teenwarmers voor aan de voorkant van de beugels. Heb ze nog niet om de beugels gedaan want nog geen koude tenen gehad, maar hoop dat deze de ergste kou tegenhouden.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:34

Lomax123 schreef:
Ik heb teenwarmers voor aan de voorkant van de beugels. Heb ze nog niet om de beugels gedaan want nog geen koude tenen gehad, maar hoop dat deze de ergste kou tegenhouden.

Heb je hier een foto of link van?

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

Eigenlijk zou je laarzen moeten hebben die je tenen niet afknellen. Ik gebruik zelf barefoot schoenen en nooit meer last van wintertenen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

Ik verplaats dit topic naar vraag maar raak.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:56

Lomax123 schreef:

Die heb ik ook in mijn winkelmandje zitten maar twijfelde nog wat. Inmiddels ook echt koude voeten al dus toch maar bestellen. Benieuwd naar jouw ervaring straks.

Afbeelding

https://hypostore.nl/imperial-riding-st ... GMQAvD_BwE

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Ik heb bontgevoerde winterlaarzen en dat is heerlijk. Dat scheelt echt veel. Ze zijn ook ruimer bij de tenen inderdaad. Het rijdt echt prima. Verder draag ik vaak de Kipwarm broek, met fleecevoering aan de binnenkant en wind/waterdicht. En als het me echt te koud wordt, dan heb ik ook nog een lange winter rij jas die je kunt openritsen en vastmaken rondom je benen.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Ik heb mountainhorse highrider laarzen aan de grote kant gekocht.Er ligt een extra inleg zooltje in. Ik draag een dunne sok en een warmere sok over elkaar heen.
En verder de rest van je lijf warm houden.Thermo rijbroek en daar over heen zo n outdoor rijbroek met een rits.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:45

Bedankt voor de tips. Ik kan me inderdaad voorstellen dat iets ruimer bij de tenen al zou schelen maar de meeste rijlaarzen hebben dat helaas niet. Ik rij nu met laarzen een maatje groter maar dat maakt ook het verschil niet

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

KletsKoekje schreef:
Lomax123 schreef:

Die heb ik ook in mijn winkelmandje zitten maar twijfelde nog wat. Inmiddels ook echt koude voeten al dus toch maar bestellen. Benieuwd naar jouw ervaring straks.

[ Afbeelding ]

https://hypostore.nl/imperial-riding-st ... GMQAvD_BwE

Deze heb ik inderdaad. Ze hebben een fleecevoering aan de binnenkant en zijn winddicht (wellicht ook waterdicht maar weet dat niet zeker). Ze zullen zowiezo al de (koude) wind tegenhouden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:50

Ik heb al jaren deze laarzen van Epplejeck. Zitten echt heerlijk en lekker warm, ook met rijden. Ze zijn niet zo duur, ik vind ze eigenlijk fijner dan de laarzen die ik in de zomer aan heb (Mountain Horse) en die het driedubbele kosten. Ook met lopen zijn ze fijn.

https://www.ej.nl/thermolaarzen-eppleje ... 7y3X1b1qKt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:51

Elektrische sokken O:)
Moet je even kijken of het stukje accu met je laars of chaps past, maar wat een uitvinding!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Ik heb bruine rijlaarzen met (nep)bont van Divoza.
De voet is ook wat breder, dat scheelt ook enorm

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:58

Bontgevoerde jodphurs van de Krämer (mooi ruim), wollen sokken en dichte stijgbeugels. Ik denk dat die hoesjes van hierboven ook wel helpen!