gezocht: ècht warme lange jas om de winter te overleven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

gezocht: ècht warme lange jas om de winter te overleven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:35

Hoi allemaal,

Ik ben voor deze winter op zoek naar een echte warme winterjas voor op stal deze winter. Ik wil graag een lange jas (ongeveer tot aan de knie) en hij moet wel een beetje waterdicht zijn omdat ik buiten moet uitmesten.

Welke jassen zijn nu ècht warm en kosten geen rib uit mijn lijf?

Ik had zelf al de lange jas van covalliero gezien (die vond ik vooral mooi) maar twijfel of die wel echt warm is.

Ibbel

Re: gezocht: ècht warme lange jas om de winter te overleven

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

Ski-jas van Decathlon. Meer dan genoeg keuze, echt lekker warm en betaalbaar. Ik draag er 1 tijdens het mennen, en van stilzitten op de bok word je niet vanzelf warm :))

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:50

Je zou eens bij kramer kunnen kijken. Die hebben ook warme jassen en over het algemeen niet overdreven duur.

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:52

Gebruiker (en echte koukleum) hier van de lange jas van Covalliero: waterdicht is die, lang is die, maar niet bizar warm :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:54

Als bij ANWB gekeken? Die winterparkas zijn echt goed.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Horka heeft een waterdichte. Ik heb hem gisteren voor het eerst aangedaan. Warm is ie zeker. Ik kreeg het met rijden nog te warm gisteren.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:58

Aries_31 schreef:
Gebruiker (en echte koukleum) hier van de lange jas van Covalliero: waterdicht is die, lang is die, maar niet bizar warm :+

oh dat is zo jammer want ik vond hem echt prachtig!
Ik kijk even bij kramer.
Bij decathlon had ik al gekeken maar die zijn idd niet zo lang als ik zou willen, ik heb wel 2 jassen voor het fietsen en mijn warmste is echt een heerlijk ding. Moest ik die in het lang kunnen hebben, echt direct!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:01

Ik heb de Horka Glacier, of eigenlijk twee := Ze zijn niet heel waterdicht, maar houden het wel even vol, én heerlijk warm. Ik had er een gekocht om in les te geven, maar was zo fijn dat ik die voor netjes heb en een andere erbij heb gekocht voor het lesgeven :+
https://paardenspuljudithbeukema.nl/hor ... ier-zwart/

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Waidida schreef:
Aries_31 schreef:

oh dat is zo jammer want ik vond hem echt prachtig!
Ik kijk even bij kramer.
Bij decathlon had ik al gekeken maar die zijn idd niet zo lang als ik zou willen, ik heb wel 2 jassen voor het fietsen en mijn warmste is echt een heerlijk ding. Moest ik die in het lang kunnen hebben, echt direct!

Ik heb deze jas (de covalliero) ook gekocht, ben ook een echte koukleum en zo intens blij met deze jas. Hij zit ruim genoeg om er laagjes onder te doen, zodat ie echt de hele winter te gebruiken is. Gisteren in de regen en de wind ermee staan uitmesten met een wat dikkere rijbroek, een hemd, baselayer en vest onder de jas aan. Geen Michelin poppetje gevoel gehad en heerlijk warm. Hoge winter laarzen eronder en je bent volledig ingepakt en bedekt!

Ik weet niet in welke regio je zit en welke maat je nodig hebt, maar mocht je in omgeving Barneveld wonen en je hebt maat S, mag je de mijne best wel komen passen!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

De Eloise is waterdicht en langer.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:15

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:42

Aries_31 schreef:

Hier de korte versie. Vind m op zich (voor nu) warm zat als ik er laagjes onderaan heb, maar het is idd niet de warmste winterjas. Gebruik m wel vooral als goede jas, en niet op stal.

Heb zelf een lange jas van Equestrian Stockholm en vind die wel echt fantastisch met koud weer. Hij valt naar mijn idee ook iets ruim, dus zelfs ik met brede schouders (waar het bij veel jassen in de winter al snel niet meer past) kan er met extra laagjes en er evt nog een bodywarmer onder, prima mee uit de voeten. Afhankelijk van je maat zijn ze nu geloof ik met 30-50% korting bij Hypostore, maar t is geen goedkope jas nee :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:55

Zelf heb ik een paar jaar geleden 2 jassen gekocht bij de Decathlon, en eigenlijk is het altijd goed warm.
En eigenlijk bedoeld voor -20. Door dat het een heren jas is, is ie wat langer dus je onderrug blijft dan ook heerlijk warm.

Linkje

Heb er wel voor gekozen om de bont rand eraf te halen.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:00

Ik heb er net eentje binnen van Kramer, die hebben nu nog korting. Mijn gewone stalleven red ik prima met een kortere jas maar ik sta nu elke week een uur bij de les van mijn dochter stil en sta nu al te vernikkelen… Ook morgen als de tandarts er is voor mijn paard denk ik dat ik er blij mee ben. Of ik hem verder veel zal gebruiken weet ik niet, maar wel de stilsta momenten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:08

Als je niet perse een ‘echte’ paardenjas hoeft, zou ik kijken (evt tweedehands op Marktplaats of Vinted) naar een Didriksons. Dat zijn heerlijke jassen, echt waterdicht en warm.

Mijn tip om het warm te houden is daarnaast een gevoerde regenbroek (ik heb er een van Vaude). Als ik die aanheb, krijg ik het veel minder snel koud!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:16

Let wel op de kolom als je waterdicht zoekt.
Veel jassen hebben maar 3000 of 5000, leuk voor een buitje maar als het echt plenst heb je er niks aan

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:44

Ik heb vorig jaar een lange jas van Anky gekocht. Met ritsen aan de zijkant. Kan hem alleen in de echt koude winter aan, want anders is hij te warm :')
Maar warmhouden doet hij dus zeker! Het is de lange versie met ritsen aan de zijkant.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:26

Ik heb sinds vorig jaar deze van Kramer:
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... .XS..GT%3e

Het is serieus net alsof ik m'n dekbed aan heb getrokken buiten, hij is heerlijk warm <3 :')
Heeft ook de rijsplit achter zitten zodat als je op het paard zit, je jas over je benen heen valt, vind ik veel fijner als rijsplitten aan de zijkant.

Mijn paard staat ook 24/7 buiten, en moet ook buiten uitmesten, daar is deze echt heerlijk voor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:11

SayaJones schreef:

Het is serieus net alsof ik m'n dekbed aan heb getrokken buiten, hij is heerlijk warm <3 :')
Heeft ook de rijsplit achter zitten zodat als je op het paard zit, je jas over je benen heen valt, vind ik veel fijner als rijsplitten aan de zijkant.

Mijn paard staat ook 24/7 buiten, en moet ook buiten uitmesten, daar is deze echt heerlijk voor.

Ziet er goed uit, maar is waterafstotend maar dus niet waterdicht. Hoe ervaar jij dat?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

Suzanne F. schreef:
SayaJones schreef:

Ziet er goed uit, maar is waterafstotend maar dus niet waterdicht. Hoe ervaar jij dat?

Ik heb er nog niet mee in de zeikende regen gelopen maar een goede bui kan ie prima hebben! Zeker als je hem ook nog even insprayed met HG waterdicht spray, wat ik nog niet gedaan heb :+