Tips over handschoenen voor de winter gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmberGlow

Tips over handschoenen voor de winter gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:43

Het leed wat naar stal gaan in de winter met Raynaud heet..
De winter is nauwelijks begonnen en ik sta helaas al weer met pijnlijke handen met dooie vingers die ik ook niet meer goed kan bewegen.

Ik ben op zoek naar handschoenen die niet alleen bescherming bieden tegen wind en de kou, maar ook bestand is tegen vocht (ik werk met voerbeloning dus mijn handen zitten regelmatig onder het speeksel) en waarbij je niet tot weinig dexterity/behendigheid van je handen/vingers verliest.

Heeft er iemand toevallig een gouden tip?

Lara

Re: Tips over handschoenen voor de winter gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Dit gaat niet de tip zijn die je zoekt gok ik, maar ik wil hem toch aanraden omdat ik er zelf toch altijd erg blij mee ben.

Een vingerloze-handschoen combinatie.
https://www.welkoop.nl/heatkeeper-hands ... sm_1193776

Ik heb die van mij jaren terug al gehaald bij de welkoop en nog steeds zo blij mee. De handschoen kun je open doen om gemakkelijk met je vingers complexe dingetjes te doen zoals clipje van halster vastmaken etc. Daarna weer lekker dicht en doordat het wanten zijn is dat vaak warmer omdat je vingers bij elkaar zitten.

Het is fleece maar bij de palm van je hand zit plastic? dus met voerbeloning kun je die vanaf daar geven zonder dat je hand nat wordt van het speeksel

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

De gevoerde Roeckls misschien?

Ik vind Roeckls echt perfect (heb door de jaren heen zoveel geprobeerd al, want ik vind met name die beweeglijkheid en het gevoel behoud erg belangrijk) en gebruik ze zelf icm wandelen en trainen met mijn hond, dus misschien dat ze ook wel wat voor jou zijn. De meeste handschoenen zijn te dik om uberhaupt fatsoenlijk een beloning vast te pakken vind ik, maar de beweeglijkheid en het gevoel met een roeckl handschoen aan blijft top. Nu heb ik ze natuurlijk niet getest in de situatie waarin jij ze nodig hebt met paarden die waarschijnlijk meer vocht achterlaten, maar ik draag ze ook tijdens de regen (de ongevoerde variant heb ik, grip model, maar wil de gevoerde dit jaar graag bijkopen) en wanneer ik high rewards gebruik bij m'n hond (= vlees), dan worden ze ook wel echt vies/nattig.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Ik heb hetzelfde probleem en inmiddels 3 soorten handschoenen bij me als ik naar stal ga.
-verwarmde handschoenen op accu voor de grovere werkzaamheden, maar niet makkelijk voor het fijnere werk omdat ze zo lomp zijn. Maar dan blijven m'n handen zo lang mogelijk warm
-deze handschoenen voor de klusjes waarbij m'n handen anders nat worden
https://www.dekroo.nl/lemieux-yardmaste ... zIQAvD_BwE
-en dan een wat strakkere dunnere handschoenen om te rijden die ik van te voren in mijn trui bewaar zodat ze warm zijn als ik ze aantrek.Als ik daar met warme handen in ga lukt het me meestal om de tijd bij de paarden door te komen zonder dode vingers

Moet ik onverwacht iets zonder handschoenen doen of worden ze nat dan is het meestal foute boel en komen ze pas weer tot leven als ik thuis ben

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:30

Eventueel aanvullend van die handverwarmers anders meeneemen nog in je zak? Dat je tussendoor daar extra mee kunt opwarmen ^valt me net in.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:22

Je zou naar Sealskinz kunnen kijken, die hebben waterdichte handschoenen.
Ik heb een lichte vorm van Raynaud en heb die ook voor de winter. Het lost het probleem niet op, maar het scheelt wel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Ik lees mee voor ectra tips. Heb hetzelfde probleem.

De le mieux tuinhandschoenen werken tot nu toe het best. Warm gevoerd en buitenom is rubber