Hoi! Ik plaats deze post hier even omdat ik niet goed weet bij welk ander forum het past. Ik wou gewoon even horen wat kosten zijn dat ik mee moet rekening houden moest ik mijn verzorg paard overkopen van de eigenaars. (Ik weet nog niet of het überhaupt mogelijk is maar probeer alle pistes af te gaan) stalling zou ik misschien kunnen regelen bij iemand dus die kost zou wel wegvallen. Ik wou het hier toch even vragen omdat ik goed voorbereid wou zijn moest het plan toch mogelijk zijn. Ik vind het gewoon wat moeilijk om bepaalde dingen in te schatten zoals: - hoe groot zou je buffer moeten zijn (moest er iets verkeerd gaan) - andere kosten die snel kunnen veranderen
Het is de eerste keer dat ik aan het overwegen ben van een eigen paard te kopen dus heb schrik dat ik dingen verkeerd zou inschatten. Mijn verzorg paard wordt momenteel niet juist verzorgd (overgewicht) door de eigenaars en ben alle mogelijke pistes aan het bekijken hoe ik wel bij haar kan blijven aangezien we al 6 jaar bij elkaar zijn en ik krijg het niet over mijn hart van ze achter te laten. Alle tips zijn welkom!
Ik neem aan dat je wel stalling moet betalen bij die persoon? Dat zal niet gratis zijn denk ik zo? Buffer zou ik rond de 10.000 proberen te krijgen, een paar dagen kliniek kost genoeg. Hoefsmid, tandarts, zadelpasser...allemaal om de zoveel weken of paar keer per jaar.
Willen de eigenaren het paard wel verkopen? Als jij haar verzorger bent, kun je nu in elk geval vast wat doen aan het (inderdaad zeer schadelijke) overgewicht door haar zo veel mogelijk beweging te geven.
Evercreek
Geplaatst: Vandaag, 09:41
Jaarlijks heb je inentingen, zadelpasser, tandarts, fysio/osteo. Maandelijks hoefsmid (of naja, om de maand misschien), stallingskosten, eventueel brok, lessen en extra dingen (bijvoorbeeld deken dat kapot is gegaan, etc.)
Het is per regio zo verschillend wat je betaald. En als je alleen deze kosten hebt ben je nog goedkoop uit, want als er een dierenarts moet komen voor onderzoeken bij kreupelheid of andere problemen ben je makkelijk een paar duizend kwijt. En geloof me, paarden zijn er op uit om je het leven zo duur mogelijk te maken, als je ergens voor wil sparen kun je dat vergeten
Ik ben gemiddeld 500 euro per maand kwijt, dat is inclusief stalling, extra senioren voer, hoefsmid - bekappen, tandarts 1 tot 2 keer per jaar. Enten doe ik al een paar jaar niet meer en tot nu toe weinig dierenarts kosten gehad, wat natuurlijk wel kan veranderen omdat ik een senior ben. Dus dat bedrag kan aardig oplopen als je medische kosten krijgt.
Ik heb buffer van 2000 Én ziekte kosten verzekering Verder sowieso 550 per maand kwijt aan stalling 400 , en 150 voor overige kosten zoals tandarts voer en les
500per maand gemiddeld is wat je in de goedkoopste regio nodig hebt. Das stalling/voer/ hoefsmid etc. In de duurdere zit je alleen voor kale stal al op 400
Selina
Geplaatst: Vandaag, 12:32
Ik had een buffer van €3000, die ik wel redelijk makkelijk kon aanvullen. Als je je verzorgpaard overkoopt heb je denk ik geen zadel nodig, dat scheelt al. Mijn zadel was toen €1800 (nieuw). En ik was zo'n €600-€700 per maand kwijt. Aan stalling, les, hoefsmid, voer, spullen, af en toe dingen als osteo of tandarts.
Je moet gemakkelijk 500 euro per maand kunnen spenderen. En dan bedoel ik echt gemakkelijk, alsof het niks is. Niet dat je dan al intensief moet rekenen en tellen om rond te komen.