3 November 2025 gekocht.

Pasha was vanaf dag 1 al timide (terughoudend). We zagen dit niet direct als probleem en dachten dat ze bij moest komen van een lange rit. Logisch ook, want het is nog maar een kleine baby.

Haar opgeblazen buikje heeft ons doen besluiten haar te ontwormen. Dit deden wij op 10 November 2025. 14 November kwamen er nog steeds levende wormen uit Pasha. 15 November 2025 2e kuur erin en werd Pasha met een dik been gevonden.
Veearts is toen direct ingeschakeld en deze kwam wondjes in de kootholte tegen en dacht aan een ongelukje op stal. Nogmaals niet direct zorgen en een gevalletje dikke pech. Aangezien ze bang waren voor pezen enz moest ze naar een stal. Boxrust was het advies. Zo gezegd zo gedaan.

Pijnstillers en ontstekingsremmers werden toegediend en voorgeschreven en ook de volgende dag 16 november 2025 zijn deze gegeven rond 11.00 op dat moment was haar temp 37.6 dus netjes. Er kwam nog vers bloed uit de wond wat wel gek was omdat dat niet meer zou moeten maar het ging goed.

Om 16.30 begon haar linkerachterbeen op te zetten en verkrampte zij volledig begon te trillen en het leek totaal niet goed te gaan. Nogmaals Veearts ingelicht het diertje had helaas 39.7. Flinke verhoging in zeer korte tijd.
Haar linker voorbeen werd geschoren en daar kwam dit onder vandaan.

Ik ging om 22.00 uur checken en trof haar inzichzelf gekeerd aan, maar de wond was veel erger geworden.

Het heeft ons moeten doen besluiten om op 16 November om 23.00 naar de kliniek te rijden. Hier zijn scans en onderzoeken gedaan en ook het bloed werd getest.

Een paar uur later hadden we dit linksvoor.

Een dag later dus 17 November
2e been ingepakt ivm zwellingen, 3e been begint warm en dik te worden.
Ze staat 24/7 onder cameratoezicht en het zijn hele spannende dagen.

Pasha staat tot op heden in de kliniek en zal voorlopig de kliniek nog niet mogen verlaten.
De wondvorming op de benen lijkt te komen van de inwendige infecties die een uitweg zoeken. Vandaar de wondvorming in haar kootholtes.
Bloedonderzoeken, scans, echo's, injecties, kuren en ga zo maar door. Momenteel zelfs te zwak om een gerichte wormbehandeling te ondergaan.
Met 3 maanden afgespeend en met 4.5 maand aan ons verkocht. We wisten pas dat ze met 3 maanden afgespeend was toen mijn zusje daar al stond om haar te halen. 4.5 maand is jong en dat weten we. We hebben hierdoor getwijfeld of mijn zusje haar moest kopen, maar heel eerlijk. Als zij het niet deed deed een ander het wel. Ergens ben ik heel dankbaar dat ze bij mijn zusje staat, want die kan dit voor haar doen.
Helaas heeft de verkopende partij tot op heden niet geantwoord terwijl de veearts al heeft gezegd dat er iets rondgaat in het lijfje wat er al geruime tijd zit. Dit was dus al het geval voor de aankoop.
Wat kunnen we hiermee?

Poeh wat zielig, komt het wel goed denkt de dierenarts?