1. Ik krijg van iemand een rijrok, en deze persoon maakt hem voor mij op maat. De persoon in kwestie heeft alleen nog nooit een rijrok gemaakt. Weet iemand waar je een patroon van een rijrok kunt vinden? dat mag ook betaalt. Dan kan ik deze doorgeven als richtlijn! de rijrok moet wel over de rug van de pony vallen aan de achterkant.
2. Welke stof is het beste voor een rijrok? Ik heb gekeken websites die de rokken verkopen, en dat is soms van wol, maar ik twijfel of dat te warm is voor de Nederlandse winter. Ook vraag ik me af of een rijrok gevoerd moet zijn of niet, aangezien je het tijdens het rijden dan misschien wel warm kan krijgen, en ik de rok niet zomaar af kan doen.
3. Ik ben bang dat een rijrok gaat flapperen als je heel snel gaat draven, en ik ga de rok dragen tijdens een Carrousel. Dan is het belangrijk dat de rok dus goed blijft zitten zodat alle pony's op hun plek blijven lopen en niet schrikken. Hoe los ik dit op? Of gebeurd dit niet/noulijks en bedenkt ik alleen maar spoken op de weg?
Ik hoop dat er Bokkers zijn die een idee hebben, en kunnen helpen! Bedankt voor het lezen.