Waar vind ik een nieuwe liner voor een ‘oude’ Samshield?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Waar vind ik een nieuwe liner voor een ‘oude’ Samshield?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:55

Vraagje :o? ; ik heb al jaren een Samshield cap en wil wel eens een nieuwe liner omdat deze na al die keren wassen een beetje sleets wordt.
Ik werd niet wijs uit wat t verschil is tussen de 1.0 en 2.0 liner maar omdat ik de cap al jaren heb een 1.0 besteld en even bij Hypostore nagevraagd of dat de juiste is en die stuurde mij een berichtje dat ik de liner van voor de 1.0 liner nodig heb maar dat die niet meer geleverd kan worden (dit op basis van onderstaande foto’s).
Klopt het dat de 1.0 liner niet past in mijn helm? Zitten die drukknoppen op een andere plek oid? En als de 1.0 liner idd niet past, kan ik dan nog ergens de juiste liner vinden in 57M?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Re: Waar vind ik een nieuwe liner voor een ‘oude’ Samshield?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:57

Hoe oud is de cap? Deze hebben niet het eeuwige leven kwa veiligheid.

Geen idee of er nieuwe binnenkanten te koop zijn? De fabrikant een berichtje sturen missschien? Maar vermoedelijk is een investering in een nieuwe cap verstandiger.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

Ik had dezelfde vraag inderdaad. Er wordt door fabrikanten aangeraden om na 5 jaar een nieuwe cap te kopen. Nu hoeft je misschien niet zo strikt te zijn, maar als hij al tegen de 10 jaar oud is kan je beter voor een nieuwe kijken denk ik. En als je er echt al mee gevallen bent zou ik hem sowieso vervangen

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:49

Zou een retailer van samshield misschien een appje sturen die zullen nog wel wat hebben

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:09

JameyDL schreef:
Zou een retailer van samshield misschien een appje sturen die zullen nog wel wat hebben

Hoe kom ik met een retailer in contact? Gewoon samshield mailen?

@ Karuna en Kidde, deze helm is 2 jaar geleden na een valpartij naar samshield terug geweest voor een check/revisie en kwam toen terug als nieuw. Volgens hun kon ie nog 5 jaar mee, mits ik niet viel uiteraard….Ik ben er sindsdien niet mee gevallen gelukkig. Voelt een beetje als zonde van t geld om zoveel te investeren in iets wat nog prima voldoet?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Wat raar, ze verkopen nog gewoon 1.0 samshield caps. Misschien heeft dokihorse ze nog wel.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

Misschien een andere winkel vragen? Een 1.0 liner is nog wel te koop, in elk geval bij bijvoorbeeld Hollander in Klarenbeek https://www.zadelmakerijhollander.nl/
Je kunt ze ook appen via de website

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Pallatin schreef:
JameyDL schreef:

Hoe kom ik met een retailer in contact? Gewoon samshield mailen?

@ Karuna en Kidde, deze helm is 2 jaar geleden na een valpartij naar samshield terug geweest voor een check/revisie en kwam toen terug als nieuw. Volgens hun kon ie nog 5 jaar mee, mits ik niet viel uiteraard….Ik ben er sindsdien niet mee gevallen gelukkig. Voelt een beetje als zonde van t geld om zoveel te investeren in iets wat nog prima voldoet?

Oh nee dan kan het nog gewoon natuurlijk! Ik zie soms mensen 15 jaar met een cap doen, vandaar dat ik het vroeg :+ Is dit dan niet de goede liner: https://horseridersclassics.nl/products ... 5zEALw_wcB

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:17

Volgens hypostore past de 1.0 liner niet in mijn cap en moet ik liner van daarvoor hebben. Diegene uit de link is de 1.0…. Ik heb geen idee waar het verschil in zit ik hoopte dat iemand hier raad zou weten. Ik heb deze helm nu denk ik 6 of 7 jaar ofzoiets…

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:37

Vanmiddag ben ik nog bij Dokihorse in Holten geweest. Ze hebben een webshop en weten alle ins en outs van deze cap. Die kunnen je vast adviseren! Een berichtje sturen kost niks en ze willen vast meedenken.