Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dierenfan schreef:Zelden dat de mijne zich niet laat vangen maar als ik dat merk jaag ik hem op en laat hem lopen lopen lopen tot ik zijn houding zie veranderen. Dan nodig ik hem uit, halster om en mee. Gebeurd hooguit 3x per jaar hier.
Je gaat onbewust toch die strijd met ze aan en dat is ook een reden waarom ze niet willen komen.

DuoPenotti schreef:En als hij achteruitgaat of wegrent wordt hij dan ook los gelaten?
Want als dat zo is dat ook wel zijn "spel".
Dan kan het werken om een longeerlijn aan te doen zodat hij nooit los is.
Uiteraard handschoenen aan en vasthouden.
Ik heb hier een paard op pensioen gehad die bij het buiten zetten, zodra je het klipje los maakte, omdraaide en weg bokte.
Dier was 14 deed hij zijn hele leven al zei de eigenaar.
Fijn, maar niet heus.
Ik ben die met dubbel touw buiten gaan zetten.
1 voor het klipje
1 om vast te houden.
Paard kreeg een snoepje bij omdraaien bij de poort en halthouden.
En dan touw los. Maar dat viel tegen dat los niet los was
Haar hele gewoonte verpest.
2e touw vast, weer los gemaakt, weer hetzelfde.
Maar die leerde snel dat ze niet los kwam. En dat snoepje bij wachten was ook wel lekker.
Binnen een week was dat 14 jarige probleem weg.
Vandaar mijn vraag. Komt hij los bij trekken?
Ania schreef:dierenfan schreef:Zelden dat de mijne zich niet laat vangen maar als ik dat merk jaag ik hem op en laat hem lopen lopen lopen tot ik zijn houding zie veranderen. Dan nodig ik hem uit, halster om en mee. Gebeurd hooguit 3x per jaar hier.
Dit deed ik ook. Totdat ik een uur lang bezig was en hem bijna kon vermoorden.Je gaat onbewust toch die strijd met ze aan en dat is ook een reden waarom ze niet willen komen.
Nu rammel ik met snoepjes en staat ie in 2 tellen bij me.
Babootje schreef:Goh, je hebt wel een probleempakket overgenomen van je instructrice. Terugkerende tussenpeesblessures, SI gewricht en halsproblemen. Dat is heel veel. Of wist je dat van tevoren?
Ik sluit me aan bij Jacky. Laat hem nog een keer goed nakijken en besluit dan of dit paard nog kwaliteit van leven heeft.
vierhoef schreef:Babootje schreef:Goh, je hebt wel een probleempakket overgenomen van je instructrice. Terugkerende tussenpeesblessures, SI gewricht en halsproblemen. Dat is heel veel. Of wist je dat van tevoren?
Ik sluit me aan bij Jacky. Laat hem nog een keer goed nakijken en besluit dan of dit paard nog kwaliteit van leven heeft.
Nee wist dat niet van te voren, zij ook niet trouwens.
Is een lastige, wanneer zou hij niet meer genoeg kwaliteit van leven hebben?
) afspraken over kunnen maken waar en hoe ik Hare Majesteit op zo'n dag dan mag benaderen en vangen. Komt gelukkig niet vaak meer voor (onderliggende oorzaak opgelost), maar áls het gebeurt weten we er een weg mee.