Aankoop paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElskaIsland

Aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:02

Ik ben op zoek naar een paard, voor coaching en om recreatief mee te rijden. Nu was ik vorige week bij een leuk paard, er was een klik. De eigenaar vertelde dat het paard was gevallen, maar dat het er nu geen last meer van had. Echter, toen hij met z’n vinger over de rug van het paard ging, zag ik een duidelijke reactie; oren naar achteren en op een bepaald moment ook het hoofd naar de eigenaar toe, omdat het blijkbaar pijnlijk was.
Nu twijfel ik; paard is leuk, maar een kapot ligament is niet te zien op een röntgenfoto . Dus ook als ik het paard op de foto laat zetten (keuring), is er een kans dat het niet gezien wordt. De prijs is te hoog om de ‘gok’ te nemen.
Wat zouden jullie doen?

Goof

Re: Aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:04

Lekker laten staan en door naar een volgende.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Een volgend paard zoeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Idd verder zoeken...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

Ik zou ook verder kijken of communiceren naar de eigenaar over wat je gezien hebt en dat je denkt dat het paard wel last heeft en dan kan de eigenaar dat eventueel zelf na laten kijken of wellicht de prijs verlagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

Altijd laten keuren, ook voor recreatie.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Niet doen.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Red flag. Niet doen dus.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Hoe reageerde dit paard bij jou? Hoe is het zadel? Hoe is het paard gevallen, en had hij toen problemen daarna?

Mijn stelling: problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf wel.
Lijkt het wel mee te vallen, lijkt het van zadel, wil je toch proberen, dan zou ik hier bij de keurende dierenarts specifiek naar vragen.

Akimbootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Hoe lang geleden is paard gevallen ? Ik zou nooit een paard durven kopen met duidelijke pijnklachten op dat moment. Zelfs niet met goede foto s. Ik zou inderdaad wel eerlijk zeggen dat jij wel een pijnreactie zag en het niet aandurft. Op zoek naar een ander leuk paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:31

Blijkbaar is het lastig voor je om vast te stellen of het gewoon vast zitten is (kunnen ze ook zo van reageren) of dat er meer aan de hand is.
Als jij dat niet kunt bepalen, om welke reden dan ook, laten staan, bespaar je de moeite en het geld.

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:15

ikke schreef:
Blijkbaar is het lastig voor je om vast te stellen of het gewoon vast zitten is (kunnen ze ook zo van reageren) of dat er meer aan de hand is.
Als jij dat niet kunt bepalen, om welke reden dan ook, laten staan, bespaar je de moeite en het geld.

Paard was onlangs behandeld door osteopaat. Wanneer hij exact gevallen was, wist de eigenaar niet. Maar idd, het is niet te bepalen wat hieronder zit…

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:15

Akimbootje schreef:
Hoe lang geleden is paard gevallen ? Ik zou nooit een paard durven kopen met duidelijke pijnklachten op dat moment. Zelfs niet met goede foto s. Ik zou inderdaad wel eerlijk zeggen dat jij wel een pijnreactie zag en het niet aandurft. Op zoek naar een ander leuk paard.

Gedaan inderdaad. Was een grote reactie

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:16

Juut schreef:
Hoe reageerde dit paard bij jou? Hoe is het zadel? Hoe is het paard gevallen, en had hij toen problemen daarna?

Mijn stelling: problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf wel.
Lijkt het wel mee te vallen, lijkt het van zadel, wil je toch proberen, dan zou ik hier bij de keurende dierenarts specifiek naar vragen.

Ik heb dus helemaal niet gereden… geen zadel gezien. Wel filmpje, maar die zijn gemaakt voor de val.

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:17

Suzanne F. schreef:
Altijd laten keuren, ook voor recreatie.

Was de planning, maar op röntgenfoto’s zie je niet dat er een ligament of spier stuk is. Je ondervangt gewoon niet alles. En als een paard klachtenvrij is, is dat prima, maar nu durf ik het niet aan.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:13

Geen hand vol maar een land vol.
Next!