Hoe is de markt voor verkoop tegenwoordig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clairetje81

Hoe is de markt voor verkoop tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:24

Hoi bokkers,

Ligt het nu aan mij of wil iedereen tegenwoordig “goedkoop” een paard of pony kopen?

Zie veel advertenties voorbij komen vooral op Facebook waar mensen een paard of pony zoeken voor 1 of 2 wortels met nog een heel eisen pakket paard of pony mag dan ook geen gebreken hebben enz. Is de markt momenteel zo slecht?

Vraag mij af waar hem dat in zit? Is het aanbod te groot of is de markt momenteel zo slecht?

Lieser

Re: Hoe is de markt voor verkoop tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:35

Ik weet niet wie 'iedereen' is. Voor ons geldt het in ieder geval niet.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

Volgens mij is dit altijd al zo geweest. Het zijn vaak onervaren mensen die niet op de hoogte zijn van de markt en de prijzen van een goed paard.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:25

@Lieser veel mensen dan. Ligt de markt zo op zijn gat?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:26

Het zijn gewoon mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, die houdt je helaas altijd. Denk dat ze weinig succes hebben met het vinden van een goede en gezonde..

Het ligt in ieder geval niet aan de markt.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:28

@zeepsop ja als je alleen al kijkt naar dekgeld opfok en alle andere kosten. Dan lever je al zwaar in als je dan voor zo’n bedrag iets verkoopt. Kan mij niet voorstellen dat je daar een gezond paard/pony zonder gebreken van kan kopen. Verbaas mij dan toch op de vele reacties met aanbiedingen eronder. Aanbod is er dus wel.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:47

Tja, ik geef ook geen paarduizend euro uit. Alleen mijn allereerste Fries gekocht. De rest gratis gekregen.

1 zz dressuur met peesblessure voor 1 euro. Halfjaar op de wei gezet, jaren plezier van gehad.

1 paard van 20. Kon niet meer galopperen en was geen plek meer dus moest anders naar de slacht. Nierenkuur erin: ook jaren plezier. Nooit meer wat gehad tot zijn dood.

Vriendje van dat paard mocht ook gratis naar me toe. Die was kerngezond, maar had geen zin meer in mamegelessen en mochr met pensioen. Die heb ik uiteindelijk aan zijn verzorgster gegeven, omdat ze zo gek met hem was. Fantastisch paard ook.

Nog een ouder paard. Heerlijke buitenritten mee gedaan. Helaas gestorven na aantal jaar aan koliek. Maar kerngezond.

Nu sinds dit jaar een fokmerrie van gribaldi. 10 jaar niet gereden, nooit op buitenrit. Werd weggegeven als weidemaatje, omdat ze dus niet wist hoe ze het zou doen onder het zadel, maar blijkt een fantastisch braaf paard. Zeer licht aan de hand en gaat aan groot verkeer of over snelwegviaducten met haar 22 jaar zonder te verblikken.

Ook een paar x minder geluk, maar goed...dan blijven ze hier lekker staan om te vertroetelen.

Korto.: het kan best. Maar dan moet je wel durven gokken en verantwoording willen nemen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:56

Omdat dit topic beter op VMR past ga ik het daarheen verplaatsen.

ED --> VMR

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:13

Maar dat zijn dus wel grotendeels "oudjes"? Het zijn inderdaad wel risico's die je neemt waar je dan geluk mee moet hebben.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

Clairetje81 schreef:
@Lieser veel mensen dan. Ligt de markt zo op zijn gat?

Misschien kijk jegewoon op de verkeerde websites? Op ehorses en sporthorses staan zat paarden te koop van 15k of meer, en die krijgen ook een nieuwe eigenaar. Misschien iets minder snel dan de paarden van 5 tot 10k, maar dat marktsegment draait gewoon prima.

De enige mensen die ik ken die een paard of pony voor 2k zoeken, zijn handelaren en kinderen.

GiniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

Het is wel de tijd van het jaar waarop de kans het grootste is dat je iets goedkoper kan scoren, dus dat mensen het nu misschien wat vaker proberen kan jou misschien opvallen. Maar dat iedereen goedkoop wilt, denk ik niet. Genoeg paarden in diverse prijsklasses die een nieuwe thuis vinden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

Elisa2 schreef:
Maar dat zijn dus wel grotendeels "oudjes"? Het zijn inderdaad wel risico's die je neemt waar je dan geluk mee moet hebben.

Ja, of peesblessure of gewoon mensen die een echt goede plek zoeken. O ja, paard van dochter van vriendin heb ik ook gekregen. Stond te koop voor 8 k. Tot 3x toe kreupel voor de keuring en toen was ze er klaar mee. Heeft haar hier neergezet en ik heb haar uiteindelijk gekregen. 2 weken geleden heb ik haar aan mijn bijrijdster gegeven voor haar verjaardag(blijft wel hier staan). Meisje van nu 14 die superserieus bezig is. Springt 1.30. Dit paard was 9 toen ze hier kwam. De zz was ook niet oud.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Ja je kunt geluk hebben, vaak als mensen weten dat je er goed voor bent dan gunnen ze je ook wat. :-)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:35

Ik zie idd op Facebook vraag naar goedkope paardjes. Maar aan de andere kant ook echte fantasie prijzen voorbij komen.

En met fantasie prijzen bedoel ik:
* Paard is 20+ mankeerd van alles, kan niet meer bereden worden. Ruim €2000
*Pony, groen, flinke bemerking op de foto's. €2500
* Paard 25, weide maatje bijna €3000
En zo heb ik er al heel wat voorbij zien komen op Facebook en marktplaats.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:16

Heb nooit mega bedragen gegeven voor paarden. Was er dan iets mee , nee eigenlijk niet .
Enkel het duurste paard wat ik kocht , bleek geen eerlijk verhaal te hebben. Verkoopster zei geen klik en dat klonk heel plausibel, maar achteraf was het een project en had ze ook al project verkocht moeten worden, vanwege staak gedrag.

Mijn huidige was ook geen dure , heel fijn paard maar best wat onbegrip gekent in de tijd dat ze beleerd werdt , moest en zou snel de sport in . Tja , soms gaat het niet zo snel als de eigenaar wil .