Tips tegen koude voeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

guapox3

Tips tegen koude voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:36

Ik ben een enorme kou klaum sinds ik (veel) afgevallen ben. Ik ben nu ook niet snel meer warm tijdens het rijden en begin daar nu al echt last van te krijgen.

Wat gebruiken jullie om je voeten warm te houden? Ik heb nu standaard rijlaarzen van de Decathlon, maar mijn voeten worden halverwege de les echt al ijsblokjes. Zouden thermo rijsokken helpen? Eventueel normale thermo sokken over/onder mn rijsokken? Ik heb ruimte in mn laars omdat ie uitgelopen is nu.

En wat raden jullie aan voor jas? Is een goede dikke winterjas overdreven? Of juist toch heel fijn? Welke hebben jullie?
Ik heb nu laagjes, lange mauwen shirt > thermo vest > waterafstotende softshell
Zou ik de softshell (straks?) kunnen wisselen voor een gevoerde jas? (En welke?)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Ik reed ook met 2 paar sokken :+ vond ik warmer dan een paar dikke thermo sokken.
Ik heb van die warmte dingen die je kunt knakken, deze deed ik in m'n laarzen zodat ze niet ijskoud waren als ik ze aan trok. Opzadelen etc deed ik met warme stal laarzen.

Thermo rijbroek (of een legging onder je rijbroek maar dat is niet ideaal)
En ja, gewoon met een dikke jas rijden als jij dat wilt. Why not. Ik had een korter bomberjack, lang genoeg dat ik geen blote rug kreeg maar kort genoeg dat ik er niet op ging zitten in het zadel.
Rijden met een fleece buff ipv dikke sjaal, evt oorwarmers aan je cap.

Dennis

Re: Tips tegen koude voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:14

Zorgen dat je benen ook warm blijven.
Ik men met mijn pony's, stil zitten op de wagen dus, maar heb heel zelden koude voeten terwijl ik wel een koukleum ben.
Ik loop bijna de hele winter in een skibroek en op een paar stevige schoenen (in het werk op grove jodhpurs, op stal in werklaarzen) en dan gaat het prima.

Bathena

Re: Tips tegen koude voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:26

Je hebt ook van die elektrische zooltjes welke je kunt gebruiken. Die blijven een paar uur warm en kunnen daarna weer op worden geladen. Kost wellicht iets, maar dan weet je zeker dat je warme voeten hebt :)