Mijn paard, Carrera, staat sinds vorig jaar september op een pensioenstal. De paarden staan hier 24/7 buiten, hebben een half overdekte hooiruif en een schuilstal, maar deze is niet ruim genoeg voor de 20 paarden die in Carrera zijn groep staan.
Nu is het volgende aan de hand... Ik wil Carrera graag een regendeken opdoen aangezien hij niet genoeg vacht aanmaakt en hij echt staat te trillen in de regen met deze koudere dagen. Alleen maakt er één paard in de groep graag dekens kapot. Vorig jaar heb ik maar liefst 8 dekens weg kunnen gooien omdat dit paard ze echt aan flarden scheurt. Ik heb al heel veel merken dekens geprobeerd, verschillende stoffen, dekens van €50 tot €350... niks blijft heel. De meeste dekens houden het nog geen twee dagen vol... Nu heb ik al geprobeerd azijn op de deken te smeren, antibijtspray en sambal, maar niks werkt helaas.
Ik heb gisterenmiddag een regendeken opgedaan welke ik helemaal met antibijtspray heb ingespoten en vanochtend kreeg ik alweer een appje van de staleigenaar dat de deken in een hele boel stukjes in de paddock lag...
De staleigenaar vindt dat Carrera prima zonder deken kan staan en vindt volgens mij dat ik mij aanstel. De eigenaar van het betreffende paard wil geen dekens of kosten van reparatie vergoeden. Ik heb de verzekering al gebeld, maar die geven aan dat dit soort zaken erg lastig zijn en vooral een hoop geld kosten om het op te lossen.
Van de week heb ik via Marktplaats een New Zealand deken gekocht om te kijken of deze wel heel blijft, voor ik weer een deken aanschaf van een paar honderd euro die binnen een dag kapot is... Helaas was de deken een andere maat dan aangegeven en was deze veel te klein.
Wie o wie heeft er de gouden tip voor een oersterke 0 grams regendeken of een andere oplossing.....

)