Rijden in de Maashorst en/of Herperduin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Rijden in de Maashorst en/of Herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 18:44

Binnenkort wil ik daar eens gaan rijden maar er rijzen enkele vragen:
Liggen de natuurgebieden tegen elkaar aan?
Waar makkelijk parkeren met trailer?
Kun je de taurussen etc overal tegenkomen? We hebben nl. eentje die nogal heftig kan reageren op vreemde dieren.
Ik las over knooppunten en poorten, is vooraf een knooppuntenroute uitstippelen makkelijk en is die ook goed in de praktijk toe te passen? Of gewoon op de bonnefooi het gebied in? Dat doe ik in de drunense duinen namelijk wel maar daar ben ik al zo vaak geweest dat ik veel herkenningspunten heb.

Graag jullie reactie.

Hilary

Re: Rijden in de Maashorst en/of Herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 18:49

Ik zou even op ruiterenenmennen.nl kijken. Daar kun je vermoedelijk antwoord vinden op al je vragen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 08:50

Als je facebook hebt, kun je op deze pagina veel informatie vinden.
https://www.facebook.com/SBRMHM

Ze hebben ook een website;
https://www.ruitersmennersherperduinmaa ... orstroutes
Hier staan ook kaarten met de aanwezige brede poorten.

Je kan inderdaad overal taurussen en exmoor pony's tegenkomen, het is niet te voorspellen waar ze lopen. Ik kom zelf vooral meerdere keren per week in de Herperduin en ik kom ze vaker niet dan wel tegen.

Bij de Kriekeput (Herperduin) is een grote parkeerplaats voor trailers, maar in de (mooie) weekenden kan het daar goed vol staan.

Tussen de Herperduin en de Maashorst loopt een snelweg (A50) een rijksweg (N324). De snelweg steek je over via een viaduct. Het viaduct bij de Rijsvenseweg is afgeschermd wat betreft zicht op de snelweg.
De rijksweg kun je oversteken via een fietsbrug of via een rotonde.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:15

Bedankt voor de info Grit. De fb pagina geeft idd veel informatie. De andere link werkt niet helaas. Waarschijnlijk gaat het Herperduin worden zodat we geen weg hoeven over te steken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

Vreemd, de link werkt bij mij wel.
Dit is een link naar het kaartje met de menpoorten in de Herperduin;
https://impro.usercontent.one/appid/one ... erduin.jpg

Goed om te weten is dat de menpoorten brede poorten zijn met opstapblokken voor de ruiter. De andere klappoortjes kun je gebruiken afhankelijk van hoe gemakkelijk je paard door poortjes gaat. Begin dit jaar is in de Herperduin de afrastering vernieuwd en zijn de gewone klappoortjes minder paardvriendelijk geworden. Vooral als je het gebied uit wil kan dit lastig zijn, tenzij je een paard hebt die zijn hoef niet omdraait voor een smallere opening.

Als bovenstaande link ook niet werkt, de naam van de website is;
ruitersmennersherperduinmaashorst

Ik vind zelf de Herperduin mooier dan de Maashorst, je hebt daar ook een waterplas waar je in kunt. Maar in de Maashorst kun je wel meer kilometers maken, Herperduin is niet zo heel groot. Vanaf de Maashorst kun je ook via een wildbrug doorsteken naar Bedaf. Maar dat ligt eraan hoeveel kilometers je wil maken.

Voor horeca of een sanitaire stop kun je in de Maashorst terecht bij het bezoekerscentrum Slabroek en de Boshut. Bij de Herperduin kun je terecht bij de Kriekeput of Pan & Zo, maar deze hebben geen aanbindplek.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:25

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Maashorst en Herperduin liggen niet bepaald naast elkaar. Herperduin kan je niet terecht voor een sanitaire stop omdat je je paard nergens kan vastmaken. Of je moet iemand bij je hebben die even vast kan houden en even wat drinken kan halen.

Al kan misschien de Kriekeput wel makkelijker... Omdat dat terras bij de speeltuin grenst. Misschien kan je van te voren even contact opnemen?

Herperduin is echt heel leuk rijden, zie mijn onderschrift voor foto's hahaha
Maashorst niet geweest

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:34

Dankjewel. Ff je foto's gespiekt maar wat een mooi sprekend koppie heeft je Haf!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:01

frankiej schreef:
Dankjewel. Ff je foto's gespiekt maar wat een mooi sprekend koppie heeft je Haf!

Dankjewel :) (ze is niet van mij maar is mijn verzorg pony)