Nieuwe of gebruikte trailer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TNIE2021

Nieuwe of gebruikte trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:33

In mijn zoektocht naar een 1.5 trailer kan ik nog niks vinden. Onder de 2000 lijkt nu bijna altijd zacht. Tussen de 3000 en 4000 wordt het verschil met een nieuwe weer kleiner. Hij gaat buiten staan en redelijk actief (wekelijks) gebruikt worden. Uiterlijk maakt mij niet zoveel uit. Gaat een grote E in dus moet wel wat kunnen hebben.

Ik ben van tweede hands nu ook naar nieuwe Alu Cheval (6.5K) aan het kijken. Ik heb wel budget maar twijfel erg. Wat zijn jullie motivatoren om voor nieuw of juist tweedehands te gaan?

En ik heb geen zin om weer 1.5 uur voor niks te rijden :(

Misschien iemand een goede tip ook.

Bowo

Re: Nieuwe of gebruikte trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:40

Ik zou in ieder geval alles met een houten bodem (incl. dingen als betonplex) laten staan, zelfde voor houten wanden. Je weet gewoon dat je dat moet gaan vervangen, en als je pech hebt al vrij snel.

TNIE2021

Re: Nieuwe of gebruikte trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:09

Nou dat, ik wil gewoon lekker op pad zonder daar tijd en geld in te investeren.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:12

Mocht je voor een tweedehands model gaan zou ik het via een trailer verkoop partij doen en niet via een particulier en alles qua hout laten staan. Onze trailers komen via Zuidema en we zijn er nog altijd erg tevreden over. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar een nieuwe trailer maar omdat voor ons het budget er met 2 trailers tegelijk niet zo bij lag bij hun terecht gekomen en erg tevreden ben met wat we nu hebben.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:23

Nieuw is natuurlijk het 'veiligste'. je hebt alleen dan snel waardeverlies als met auto's, dat is een minpunt. Tweedehands Alu kopen daar zou ik niet bang voor zijn. Hout inderdaad overlaten aan diegene die daar het geld, de tijd, energie en tranen genoeg voor hebben. :=

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:41

Dat snel waardeverlies durf ik wel enigzins tegen te spreken:
Ik heb in 2020 een nieuwe Ifor gekocht, want een trailer met vooruitloop is tweedehands zo ongeveer onvindbaar. Als ik kijk voor welke prijs deze trailers tweedehands te koop staan op dit moment, dan is mijn afschrijving de afgelopen 5 jaar bijna nihil. Nou zijn de prijzen in de tussentijd ook gestegen, maar aluminium daalt echt niet snel in waarde.

Oh en TS: Cheval is een hele fijne trailer. Als je het budget hebt, koop inderdaad deze. Het scheelt echt gezeur en teleurstelling tov een houten trailer. Mijn trailer was een rib uit mijn lijf, maar ik ben er elke keer zó blij mee.