Scheerapparaat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romero14

Scheerapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 16:33

Hallo!

Ik wil aankomende winter mijn paard scheren, maar weet dus niet hoe hij erop gaat reageren. Ik zoek dus een “beginner/makkelijk” scheerapparaat die het liefst draadloos en stil scheert.

Weet iemand een goed passend scheerapparaat en evt wat te koop?

Groetjes.

Melzazu

Re: Scheerapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 18:35

Ik scheer mijn paard helemaal met de heiniger opal. Ik bestel wel speciaal brede messen er ook bij. Dan gaat het lichaam wat vlotter.

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:11

Ik ben echt heel blij met mijn Heiniger Xplorer op accu. Hij is stil, ligt fijn in de hand en de accu houd het goed vol. Ik heb er wel een 2de accu bij maar kan dan makkelijk 2 mini’s met een dikke vacht scheren.
Alleen het prijs kaartje was even slikken tijdens de aanschaf.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:19

Heineger inderdaad. Heel stil en zeer goede kwaliteit. Wel prijzig maar dat is het wel waard vind ik

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:31

Ik kan je wel tips geven voor apparaten, maar eigenlijk kan je beter voor de eerste keer iemand inhuren. Kost je een keer 80 euro, maar je kunt beter de eerste keer door een ervaren iemand laten doen. Jij kunt hem dan rustig vast houden en gerust stellen en zien hoe die erop reageert. De eerste ervaring heb je maar 1x en je kunt dat maar beter een goeie ervaring maken

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:32

Euh... heb 2 jaar terug bij kijn jonkie( toen 2.5) gewoon na het scheren van mijn andere paard zijn benen en sokken geschoren met grote apparaat als of ik dat dagelijks doe ze deed er niks op dus ook zou er aankomend jaar als ze volledig kaal gaat ook niks anders van maken als anders ( vast zetten en gewoon rustig beginnen)

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:52

De heiniger shapier is fijn! En anders misschien iemand laten komen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:57

RanjaRietje schreef:
De heiniger shapier is fijn! En anders misschien iemand laten komen?

Niet heel geschikt voor het hele lichaam. En dan wordt de kop ook heel erg warm. Heb wel eens een veulen er mee geschoren maar niet helemaal aan te raden. Het is dan ook een tondeuse

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 23:11

Mijn jonge paard vond de scheermachine vele malen vervelender dan de tondeuse. Mijn advies zou dan ook zijn om in een goede tondeuse te investeren. Helemaal als ze niet zo goed stil willen staan, is dat een stuk handzamer.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 23:20

Ik scheer voor derden, heiniger saphire horse is fijn. Wel coolspray erbij, koppen zijn duurder slijpen dan messen.
Met dubbele accu kopen, goed schoonhouden. Scheerkop loskrijgen en in olie bewaren in een afgesloten bakje.
Komt vast goed, succes

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 23:23

Ik ben nu ook de heiniger saphier. En hoewel in (oudere) bokt recensies er een boel mee weglopen en de dame bij de EJ deze als beste vond. Vind ik het geen fijn apparaat. Mijn oude (herrie maker. Geen idee welk merk) kon ik altijd streeploos mee scheren. Met de saphier heb ik altijd strepen. Zelfs met gloed nieuwe messen. Hij is wel licht, stil en handzaam, maar ik haal niet het resultaat van mijn vorige. Ik heb geen last dat hij warm word en ik red het met 1 accu. Nu scheer ik geen benen, of hoofd en laat ik zadel + singel staan.

Afbeelding

Bij mijn oude haalde ik bij wijze van of ik nu met of tegen de haren in schoor netzoveel eraf. Ideaal onder de buik waar de mijne heel veel kruinen heeft. Nu hang ik er ondersteboven onder om maar de juiste richting te gaan om de haren tegen de richting in te kunnen scheren.
Voor mij niet nog eens.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 23:36

Ik heb de Heiniger explorer met twee accus. Mijn paard gaat op tilt van het lawaai van een scheerapparaat met snoer, maar met deze Heiniger staat ie te pitten :D Prijzig, maar heel fijn apparaat.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:59

Ik heb nav de vele goede ervaringen hier op bokt de moser max45 en vind m super. Ook niet zo enorm duur in aanschaf